مدیرکل ورزش و جوانان یزد خبر داد؛

رشد آمار ازدواج و طلاق یزد در سال گذشته

مدیرکل ورزش و جوانان یزد از رشد ۱۱درصدی ازدواج و ۷.۷ درصدی طلاق در سال ۹۹ در یزد خبر داد.
تصویر رشد آمار ازدواج و طلاق یزد در سال گذشته

به گزارش سایت خبری پرسوناز یزد، مسعود شریعتی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ازدواج از افتتاح صفحه تخصصی «کافه عشق» با موضوع ازدواج در فضای مجازی خبر داد و گفت: تجلیل از خیران ازدواج، تجلیل از زوج‌های موفق، تجلیل از مراکز مشاوره موفق، سمن‌های فعال در حوزه خانواده، تهیه و انتشار محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، بازدید زوجین از اماکن تاریخی با همکاری اداره کل میراث و اهدای سفر زیارتی مشهد به قید قرعه برای زوجین جوان از برنامه‌های هفته ازدواج در یزد است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد تشویق جوانان به ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار را تکلیف وزارت ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: پویش ازدواج جوانان که با همراهی خیرین صورت میگیرد تهیه جهیزیه شیک و ارزان، جمع‌آوری جهیزیه توسط خیرین، اعلان فراخوان اعطای مسکن به زوج‌های جوان به مدت دو سال به صورت رایگان یا کم‌بها، معرفی کار به جوانان در آستانه ازدواج، برگزاری کارگاه‌های آموزش ازدواج و خانواده و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با حوزه کارشناسان ازدواج است که عمده این اقدامات با همکاری سمن‌ها انجام می شود.

شریعتی در ادامه با اشاره به رشد ازدواج در سال 99 نسبت به مدت مشابه گفت: ستان یزد در این زمینه شاهد رشد 11 درصدی بوده که جایگاه دوم کشور بعد از خراسان جنوبی را به ارمغان آورده است و تقریبا حدود سه برابر نرخ متوسط کشوری است.

وی ادامه داد: متاسفانه طلاق نیز در استان یزد نسبت مدت مشابه سال ۹۸، رشد 7.7 درصدی داشته که البته از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و استان در این زمینه در جایگاه بیستم کشور قرار دارد.

شریعتی در پاسخ به سوال پرسون مبنی بر اینکه ادغام جوانان و ورزش چقدر برنامه های جوانان را تحت الشعاع قرار داده گفت: تلاش شده علی رغم ادغام این دو موضوع در وزارتخانه، امور جوانان استان تحت‌الشعاع ورزش قرار نگیرد، و افزایش تعداد سمن‌ها فعال استان در حوزه جوانان از کمتر از 8 سمن در سال ۹۲ به 77 سمن فعال در سال جاری رسیده و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه‌ به جوانان در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تاکید کرد: در سال‌های متوالی استان یزد جز سه استان برتر در حوزه جوانان بوده و فعالیت در حوزه جوانان توسط سمن‌ها و همکاری سایر دستگاه‌ها باقدرت در حال انجام است

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

323321