وزیر جوانان:

ازدواج موجب ایجاد مشکلات مادی نمی‌شود

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هرچه بنیان خانواده‌ها در هر جامعه‌ای مستحکم تر باشد حرکت آن جامعه و کشور منسجم تر و بهتر خواهد بود، گفت: تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده چالش عمده مسئولین فرهنگی و حاکمان کشور است.
تصویر ازدواج موجب ایجاد مشکلات مادی نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود سلطانی‌فر در مراسم سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی،خیرین و فعالان حوزه ازدواج و مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های این وزارتخانه برای ازدواج جوانان، اظهار کرد: سعی کردیم در چند محور به توسعه ازدواج جوانان کمک کنیم، آمارهای افزایش ازدواج در سال ۹۹ حکایت از این دارد که مجوعه نظام و دولت در جهت حمایت مادی برای زوجهای جوان تلاش خوبی داشته و سعی کرده سال به سال رقم تسهیلات را افزایش دهد.

پرداخت وام ازدواج به حدود ۵۰۰ هزار زوج در سال گذشته

وزیر ورزش افزود: درسال ۹۲ و ۹۳ برای هر زوج سه میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گرفت که این رقم در سال گذشته به ۵۰ میلیون افزایش یافت. در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار زوج و حدود یک میلیون نفر توانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

سلطانی فر ادامه داد: خوشبختانه با تدابیری که مجلس کرد امسال این رقم به ۷۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال افزایش داشت، تلاش دولت بر این بوده که متناسب با تورم این وام را تعدیل کند.

وی با تاکید بر تلاش این سازمان در خصوص ارائه مشاوره به زوجهای جوان، یادآور شد: بسیاری از این طلاقها در چهار، پنج سال اول زندگی و در اثر برخی مدارا نکردن ها و کوتاه نیامدن ها و صبر نکردن ها اتقاق می‌افتد. تلاش داشتیم که این آگاهی را به زوج های جوان دهیم تا موجبات استحکام بنیان خانواده فراهم شود.

افزایش ۴ درصدی ازدواج در سال ۹۹/طلاقها هم به نسبت زیاد شد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش حدودا چهار درصدی ازدواج طی سال ۹۹ گفت: علیرغم این افزایش ازدواج، در سال ۹۹ طلاقها هم بیشتر شد و این نگران کننده است. مباحثی در فضای مجازی مطرح است که در جهت تغییر ارزشها وشاخص ها و نحوه نگرشها و آرمانهای نسل فعلی است. نسل فعلی در معرض یک تهاجم عجیب غریب از سوی فرهنگهای دیگر و به تعبیر مقام معظم رهبری در معرض هجمه فرهنگی قرار دارد.

وی گفت: طبیعی است که دو نسل مثل هم فکر نمی‌کنند و قابل درک است اما باور ما این است که به هرشکل ممکن باید موانع را بر طرف کنیم. جوانان را به یک بلوغ فکری و اندیشه‌ای برسانیم تا به این باور و مسیر برسند و در این مسیر (ازدواج) پا بگذارند که ازدواج قطعا باعث رشد و تکامل آنها در ابعاد مادی و معنوی شود.

ازدواج باعث ایجاد مشکلات مادی نمی‌شود

سلطانی‌فر معتقد است که ازدواج نه تنها موجب مشکلات مادی نمی‌شود بلکه برکات فراوانی با خود به همراه دارد.

وی همچنین افزود: باید بیشتر فکر کنیم و بررسی کنیم و شرایط جامعه سالم و پویا را فراهم کنیم تا تک تک اعضا جامعه برای خود نقشی در حرکت و توسعه کشور در ابعاد مختلف قائل باشند و به این فکر کنند اگر کشور رشد کند آثار مثبتش متوجه تمام افراد خواهد بود.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، حدود ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد مرتبط با این وزارت خانه وجود دارد و حدود دو میلیون جوان و نوجوان از طریق این سازمانها با وزارت ورزش و جوانان در تماس‌اند و در امور فرهنگی و اجتماعی و عام المنفعه به این سازمان کمک می‌کنند.

وی افزود: پیش از این هشت سال گذشته کمتر از 100 سازمان مردم نهاد داشتیم و رشد ۴۰ برابری اکنون این سازمانها و رسیدن آن به دو میلیون تراز بسیار خوبی است که فعالین آنها در تمام مناسبت ها و مشکلات نظیر سیل و زلزله کمک کننده هستند.

در پایان این مراسم از طرح ارتقاء سلامت روان خانواده‌های ایثارگر و شاهد رونمایی شد.

323345