درمان آکنه و جوش‌ با دو ماسک معجزه‌آسا

آکنه و جوش از عوارض شایع پوستی است، در گزارش زیر نحوه درمان این عارضه با استفاده از دو ماسک را به شما آموزش خواهیم داد.

تصویر درمان آکنه و جوش‌ با دو ماسک معجزه‌آسا

به گزارش سایت خبری پرسون، استفاده از ماسک‌های صورت برای رساندن مواد مغذی به پوست امروزه بسیار رایج است. ماسک‌های صورت موجود در بازار انواع مختلفی دارند و برخی بسیار گران هستند. با این حال، می‌توانید ماسک مورد نیاز خود را به راحتی در منزل با هزینه کم تهیه کنید.

برای مثال، یکی از جذاب‌ترین ماسک‌های صورت که آب رسان مناسب بوده و توانایی مقابله با پیری پوست را دارد، ماسک عسل است. برای درست کردن این ماسک صورت می‌توانید از ورقه‌های کتان یا کاغذی که بخش‌های چشم، دهان و بینی اش بریده شده استفاده کنید.

برای درست کردن این ماسک به آب مقطر، عسل، و روغن میوه گل رز نیازمند هستید. در ابتدا یک چهارم فنجان آب مقطر را با نصف یک قاشق چای خوری عسل و ۵ تا ۷ قطره روغن میوه گل رز مخلوط کنید. با یک چنگال یا قاشق آنقدر مواد را هم بزنید که مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند.

حال به آرامی اقدام به مالیدن این عصاره به روی ورق کتان و کاغذ مخصوص ماسک خود کنید. سپس به صورت عمودی ماسک را نگه داشته تا قطرات اضافی از روی آن خارج شود. حال ماسک شما آماده است. به آرامی آن را بر روی پوست صورت خود گذاشته و ۱۵ دقیقه بعد آن را بردارید.

اگر از آکنه و جوش رنج می‌برید می‌توانید از ماسک اوکالیپتوس استفاده کنید. برای تهیه این ماسک در خانه به گلاب، روغن درخت چای و روغن اوکالیپتوس نیاز دارید. در ساخت این ماسک ابتدا ۳ قطره گلاب، ۵ قطره روغن درخت چای و ۵ قطره روغن اوکالیپتوس را به یکدیگر اضافه کرده و به طور کامل مخلوط کنید.

در مرحله بعد این ترکیب را به روی ورقه کتان و یا کاغذ مخصوص خود بمالید. ماسک را به صورت عمودی نگه داشته تا ترکیبات اضافی از روی آن خارج شود. سپس به مدت ۳۰ دقیقه این ماسک را به روی صورت خود قرار دهید.

این ماسک باعث نرمی و لطافت و نیز پاکسازی پوست صورت می‌شود. اوکالیپتوس و درخت چای دارای خواص ضدباکتریایی هستند که می‌تواند به مبارزه با آکنه و جوش صورت کمک کند. در مقابل، گلاب نرمی و لطافت را به پوست شما هدیه خواهد کرد.

323291