سه ماهه سال جاری رقم خورد؛

کسب رتبه سوم کشوری سازش توسط شوراهای حل اختلاف استان یزد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف از کسب رتبه سوم کشوری صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان در سه ماهه ابتدایی سال 1400 خبر داد.
تصویر کسب رتبه سوم کشوری سازش توسط شوراهای حل اختلاف استان یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا حداد در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف یزد به تبیین وضعیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف در سه ماهه سال جاری پرداخت و گفت: این امر نشان دهنده رشد میزان مصالحه علی الخصوص در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال 1400 می‌باشد به طوری که میانگین استان میزان صلح و سازش از 40 درصد در فروردین ماه به 49 درصد در اردیبهشت ماه و 52 درصد در خردادماه سال جاری افزایش داشته است.

وی افزود: تلاش و اهتمام جدی و مستمر مجموعه کارکنان در شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان و نیز تدابیر و رویکردهای مصوب و ابلاغی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در جهت افزایش میزان مصالحه و توصیه‌ها و ارشادات رئیس مرکز، بی‌شک از عوامل و اثرات سازنده و چشمگیر در تحقق این امر مهم بوده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف و تداوم و توسعه این امر مهم و مبارک فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهای استان است، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعین و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه است.

وی در پایان اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف استان یزد در امر صلح و سازش توانسته است رتبه سوم کشوری را در سه ماهه اول سال جاری به خود اختصاص دهد و امید است با تلاش ها و اهتمام کارکنان خدوم شوراهای حل اختلاف این امر مهم ادامه یابد تا شاهد هر چه بیشتر توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در بین شهروندان باشیم.

انتهای پیام/

323288