به گزارش سایت خبری پرسون، اسداله کارگر گفت: با توجه به حجم عرضه و تنوع میوه برآورد می شود که قیمت در بازار تغییری نداشته باشد اما تورم و گرانی سایر کالاها بر قیمت میوه اثر گذاشته که نمی توان این مسئله را انکار کرد.
وی میگوید: در گذشته مردم هفته ای یکبار میوه خریداری می کردند که همین امر حجم ضایعات و دور ریز را افزایش می داد، اما هم اکنون خانوارها برای مدیریت مصرف به دفعات زیاد و در حجم کم میوه و صیفی خریداری میکنند.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا همزمان با نذورات مردم این احتمال وجود دارد که قیمت برخی اقلام همچون سیب زمینی دچار نوسان شود.
بررسی های میدانی نشان می دهد که طبق سنوات گذشته در فصل تابستان به سبب تنوع میوه کمبودی در عرضه وجود ندارد و تنها بواسطه افزایش هزینه های کارگری، سبد، بذر، تورم و ... قیمت نسبت به سال قبل تغییر کرده است.