رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

طرح اعتلای بسیج دانشجویی مورد عنایت رهبر انقلاب قرار گرفت

رئیس سازمان بسیج دانشجویی از موفقیت‌آمیز بودن طرح اعتلای بسیج دانشجویی خبر داد. و گفت: رهبری فرمودند این مطالبه اصلی ما بود که خوشبختانه بسیج علم آن را بلند کرد.

تصویر طرح اعتلای بسیج دانشجویی مورد عنایت رهبر انقلاب  قرار گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدحسین کفعمی در آیین معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی استان زنجان اظهار داشت: بسیج یادگار حضرت امام (ره) است و هدف از تشکیلش حفاظت از دستاوردهای نظام و مقابله با تهدیدات دشمن است؛ حضرت امام (ره) در واپسین روزهای زندگی بابرکتشان می‌فرمایند که امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها بسیج دانشجویی و طلبه است. این یعنی اینکه امام راحل تمایل به یک ریل‌گذاری جدیدی در بدنه دانشجویی کشور دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج دانشجویی در گام دوم انقلاب وظایف سنگینی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب در دیدار با بدنه دانشجویی کشور در سال 98 فصل جدیدی را برای تشکل‌های دانشجویی کشور باز کردند؛ حضرت آقا در این دیدار ضمن تاکید به اهمیت گام دوم انقلاب می‌فرمایند باید یک حرکت عمومی به سمت چشم انداز رخ دهد که البته این حرکت وجود دارد ولی باید انضباط و سرعت پیدا کند. به عبارتی دیگر پیشرفت این حرکت باید محسوس باشد. همچنین ایشان تاکید می‌کنند محور این حرکت یک «جوان متعهد» است. همچنین در ادامه می‌فرمایند برای ایجاد این حرکت عمومی چهار مولفه نیاز است؛ شناخت جبهه، جهت‌گیری صحیح، امیدبخشی و راهکار عملی مولفه‌هایی هستند که برای رسیدن به حرکت عمومی برای تحقق چشم‌انداز گام دوم انقلاب نیاز است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: رهبری در ادامه به نحوه پیاده کردن راهکار عملی اشاره کردند و فرمودند برای راهکار عملی نیاز به هدایت، تمرکز، پیگیری و فعالیت پی در پی نیاز است تا برای اینکه این کار را روان انجام دهیم. بعد خطاب به بدنه دانشجویی می‌فرمایند که برای این کار به تشکیل حلقه‌های میانی نیاز است؛ در واقع برای این حرکت عمومی به سمت چشم‌انداز یک حلقه‌های میانی نیاز است و تشکیل حلقه‌های میانی بر عهده تشکل‌های دانشجویی است.

وی در ادامه به طرح موفق اعتلای بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: این طرح در سال‌های گذشته آغاز شد و محوریت این طرح تشکیل هسته‌های مسئله محور برای ورود به مسائل تخصصی انقلاب اسلامی بود که دقیقا چند ماه پس از آغاز این طرح در دیدار با رهبر معظم انقلاب موضوع مسئله‌محوری مورد تاکید حضرت آقا قرار گرفت و فرمودند که این مطالبه اصلی ما در گذشته بود که خوشبختانه بسیج علم آن را بلند کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه تاکید کرد: امیدوار هستیم مسائل انقلاب اسلامی را با ظرفیت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های کشوری پیاده‌سازی کنیم و نهایتا این مسائل منجر به کمک، یاری و کارآمدی دولت تمام شود.

وی تشریح کرد: امیدواریم با آمدن دولت جدید و شکل‌گیری یک دولت جوان و حزب‌اللهی حرکت به سمت تحقق شعارهای انقلاب سرعت بیشتری بگیرد و به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج دانشجویی باید بتواند جایگاه خود را در خیمه فرماندهی نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه پیدا کند و نقش خود را بهتر ایفا کند.

کفعمی در پایان با ابراز خرسندی از عملکرد خوب بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: ناحیه بسیج دانشجویی زنجان یکی از نواحی فعال کشور محسوب می‌شود و عملکرد قابل قبولی داشته است. برای مسئول جدید بسیج دانشجویی استان زنجان آرزوی موفقیت می‌کنم.

منبع: تسنیم

323190