مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

مطالبات بیش از 400 میلیارد ریالی آبفای استان از مشترکین خانگی و غیر خانگی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مطالبات(آب بهاء) بیش از 428 میلیارد و 230 میلیون ریالی آبفای استان از مشترکین خانگی و ارگان های استان خبر داد.
تصویر مطالبات بیش از 400 میلیارد ریالی آبفای استان از مشترکین خانگی و غیر خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، سید هادی حسینی بیدار مدیر عامل آبفای استان همدان ضمن اشاره به مجموع مطالبات آب بهای آبفای استان اظهار کرد: مجموع مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مشترکین خانگی و ارگان ها بیش از 428 میلیارد و 230 میلیون ریال است که از این رقم بیش از 339 میلیارد و 48 میلیون ریال مربوط به مشترکین خانگی و مابقی مربوط به ارگان های استان است.

وی افزود: بر همین اساس سه ارگان؛ دانشگاه علوم پزشکی (در بخش بیمارستانی) با بیش از 10 میلیارد 271 میلیون ریال، نیروهای مسلح (تا پایان سال99 ) با بیش از 60 میلیارد ریال بدهی و اداره کل آموزش و پرورش با بیش از 9 میلیارد و 597میلیون ریال، سه ارگان نخست در لیست بدهی های سنواتی شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

حسینی بیدار همچنین ضمن اشاره به دیگر ارگان های بدهکار استان بیان کرد: در این میان؛ اداره کل ورزش و جوانان استان با بیش از 7 میلیارد و 68 میلیون ریال، پروژه های مسکن مهر استان با بیش از 4 میلیارد و 514 میلیون ریال، دانشگاه علوم پزشکی(در بخش غیر بیمارستانی) با بیش از 4 میلیارد ریال بدهی، شرکت مخابرات با بیش از یک میلیارد و 841 میلیون ریال و سازمان حمل و نقل و پایانه ها با بیش از یک میلیارد و 278 میلیون ریال دیگر ارگان های بدهکار به آبفای استان هستند.

وی با بیان اینکه برخی فرمانداری ها، دادگستری، اداره کل ثبت اسناد و املاک و شرکت شهرک های صنعتی نیز در لیست بدهکاران قرار دارند،گفت:بخشی از مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز مربوط به اداره کل تعاون، جهاد کشاورزی، اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان زندان ها، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شرکت توزیع برق، اداره کل ثبت احوال، بانک مسکن، اداره کل هواشناسی، اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان است.

حسینی بیدار همچنین خاطرنشان کرد: بیش از 9 میلیون و 610 هزار ریال از بدهی ها نیز مربوط به املاک غیر مجاز استان است.

مدیر عامل آبفای استان در ادامه با بیان اینکه اجرای پروژه های آبرسانی هزینه بر است و انجام آنها صرفاً با هزینه کرد بودجه های دولتی امکان پذیر نیست، عنوان کرد: گسترش خدمات آب و فاضلاب در شهرهای استان در گرو پرداخت به هنگام آب بهاء از سوی مشترکین خانگی و غیر خانگی است.

حسینی بیدار در پایان یادآور شد: اگرچه برابر قوانین، شرکت آب و فاضلاب، امکان قطع موقت و حتی دائم انشعابات مشترکینی که در پرداخت به موقع آب بهاء تعلل می‌کنند را دارد اما از آنجا که رویه شرکت همواره تعامل با مشترکین است، لذا انتظار بر این است تمامی مشترکین خانگی و غیر خانگی نیز با پرداخت به موقع آب بهای خود، شرکت را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.

323119