مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

اتمام لایروبی حوضچه تپه عباس آباد تا چند روز آینده

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با اتمام لایروبی حوضچه تپه عباس آباد آب رودخانه همدان طی روزهای آتی وارد مدار تامین آب شرب شهر همدان می شود.
تصویر اتمام لایروبی حوضچه تپه عباس آباد تا چند روز آینده

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، سیدهادی حسینی بیدار مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان در حاشیه عملیات لایروبی حوضچه تپه عباس‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال 80 شرکت آب ‎منطقه‌‎ای برداشت آب از رودخانه عباس‎آباد را در دستور کار قرار داد، گفت: از سال 90 شرکت آب و فاضلاب استان همدان، عملیات تکمیلی تصفیه‌‌خانه عباس‌آباد را انجام داد که با این فرآیند از این استخر به عنوان حوضچه‌‌های زلال‌‌ساز و یا ته‌نشینی اولیه استفاده می‌شود.

وی در خصوص عملیات لایروبی حوضچه تپه عباس‌آباد با اشاره به اینکه هدف از این اقدام بهبود کیفیت آب گنجنامه است افزود: این حوضچه که آب‌های سطحی گنجنامه را جمع‌آوری می‌کند توانایی ذخیره 250 تا 300 لیتر آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم نزدیک به 130 لیتر در ثانیه ظرفیت تأمین آب همدان را افزایش دهیم.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه با اتمام لایروبی، طی روزهای آتی آب رودخانه عباس‌آباد وارد مدار می‌شود، خاطرنشان کرد: برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد به منظور تأمین بخشی از آب شرب شهر همدان در فصول غیر زراعی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن ابراز نگرانی از اینکه هم‌اکنون همدان تنها برای دو ماه ذخیره آب دارد و شرایط بحرانی است، خاطرنشان کرد: ورودی و آورده سد اکباتان، امسال تقریبا 24 میلیون مترمکعب بوده و این در حالی است که سال گذشته 64 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

گفتنی است، حوضچه تپه عباس‌آباد از منابع چهارگانه تأمین آب شهر همدان است که عملیات لایروبی آن درچند روز گذشته انجام شد.

337000