عضو کانون دادگستری استان تهران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش اعتماد عمومی، هدف راه‌اندازی سامانه‌های برخط قوه قضائیه

یکی از مواردی که مردم نسبت به آن گله‌مند هستند هزینه‌های دادرسی است، هوشمندسازی قوه قضائیه هزینه‌های ریالی و اجتماعی دادرسی را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین امکان پایش و نظارت مؤثر و مستند بر اساس افراد و اجزا و زیر‌سیستم‌های ابر سامانه قوه قضایی را توسط مسئولان عالی قوه فراهم می‌کند.
تصویر افزایش اعتماد عمومی، هدف راه‌اندازی سامانه‌های برخط قوه قضائیه

مسعود طائفی فیجانی عضو شورای کار پژوهشی کانون دادگستری استان تهران در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص سامانه برخط قوه قضائیه و هوشمندسازی در حوزه تحول نظام قضایی عنوان کرد: سامانه برخط قوه قضائیه در کاهش اطاله دادرسی و تسریع رسیدگی به پرونده‌ها مؤثر است، در فرآیندهای رسیدگی شفافیت ایجاد می‌کند، باعث کاهش فساد، افزایش هزینه ریسک مفسدین و افزایش هزینه جرم می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فرآیند هوشمندسازی قوه قضائیه سبب افزایش دقت و اتقان آراء قضایی می‌شود چرا که یک پایگاه داده ایجاد می‌شود که قضات حق امتناع ندارند. از طرفی سبب کاهش رفع اختلافات فاحش در نظرات و گزارشات کارشناسی می‌شود.

عضو شورای کار پژوهشی کانون دادگستری استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که مردم نسبت به آن گله‌مند هستند هزینه‌های دادرسی است، هوشمندسازی قوه قضائیه هزینه‌های ریالی و اجتماعی دادرسی را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین امکان پایش و نظارت مؤثر و مستند بر اساس افراد و اجزا و زیر‌سیستم‌های ابر سامانه قوه قضایی را توسط مسئولان عالی قوه فراهم می‌کند.

322855