کارشناسان اشتباه داور را تایید کردند اما

سپاهان در کورس ماند؛ پیکان از سهمیه دور شد!

اشتباه داور دیدار پیکان- سپاهان باعث شد تا کسب سهمیه آسیایی برای خودروسازان سخت تر شود و در طرف مقابل سپاهان از کورس قهرمانی جا نماند

تصویر سپاهان در کورس ماند؛ پیکان از سهمیه دور شد!

به گزارش سایت خبری پرسون، نحوه قضاوت داوران در فصل جاری مسابقات لیگ برتر به خصوص در هفته های اخیر با انتقادات زیادی همراه بوده است که آخرین نمونه آن را می توان تقابل تیم های سپاهان و پیکان دانست!

شاگردان محرم نوید کیا که در کورس قهرمانی هستند مقابل تیم پیکان که بدنبال کسب سهمیه آسیایی است در هفته بیست و ششم لیگ برتر مقابل هم قرار گرفتند؛ دیداری که برنده نداشت و با تقسیم امتیازات همراه شد اما نکته مهم این مسابقه گل مشکوک سپاهانی ها بود.

مهدی تارتار سرمربی پیکان در نشست خبری گل مشکوک سپاهان را مردود دانست: من کارشناس نیستم، اما روی گل سپاهان با هر کسی صحبت کردم، گفتند که دو بازیکن تیم سپاهان روی گل تأثیرگذار بودند. در آن صحنه هم پرچم بالا رفت و هم داور سوت زد و وقتی سوت زده می‌شود، یعنی بازی متوقف می‌شود و بازیکنان ما هم ایستادند. با این حال پس از ورود توپ به دروازه ما، هم پرچم پایین آمد و هم داور مسابقه گل را صحیح اعلام کرد. با این حال من کارشناس نیستم و فقط تصورم این است که گل مردود بود.

بعد از سرمربی خودرو سازان کارشناسان داوری نیز پاسخگوی سوالات بودند و البته آنان نیز گل طلایی پوشان نصف جهان به پیکان را مردود دانستند.

غلامعلی همیراد کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره جنجال داوری بازی سپاهان مقابل پیکان در تهران گفت: معتقدم گلی که سپاهان به ثمر رساند صددرصد آفساید بود و دو مهاجم اصلی سپاهان در شرایط آفساید قرار داشتند و با وجود اینکه روی توپ اثر این گذاشتند اما باعث شدند دروازه بان پیکان در تشخیص مسیر توپ دچار مشکل شود. هنگامی که ضربه نواخته شد چندین بازیکن سپاهان در محدوده آفساید بودند اما دو بازیکن این تیم بیشترین نقش را در به ثمر رسیدن گل ایفا کردند که به نظر من کمک داور بازی اشتباه محرزی انجام داد و داور نیز به تبع آن گل را تایید کرد در حالی که این گل آفساید بود.

حسین عسکری کارشناس داوری کشورمان در خصوص گل مشکوک سپاهان به پیکان گفت: موضوع مبهم و پیچیده‌ای رخ نداده است. کمک‌داور در انجام وظیفه‌اش کوتاهی کرد و گلی که آفساید بود را به داور اول درست گزارش داد تا این گل مردود به ثمر بنشیند. نص صریح قانون گویای آن است که دو بازیکن سپاهان در توپی که وارد دروازه پیکان شدند، دخیل بودند اگرچه توپ به بدنشان برخوردی نداشت. با این حساب کمک‌داور می‌بایست گل را مردود اعلام می‌کرد.

مهمترین نکته در خصوص پذیرفته شدن گل سپاهان به پیکان اینجا است که شاگردان تارتار در این بازی موفق نشدند سه امتیاز کسب کنند و در راه رسیدن به سهمیه ممکن است ناکام بمانند و از طرف دیگر سپاهانی ها موفق شدند یک امتیاز کسب کنند تا همچنان روی کاغذ شانس کسب قهرمانی داشته باشند.

322194