وضعیت قرمز شیوع کرونا در ۲ شهرستان چهارمحال و بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان فارسان و لردگان در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار گرفتند.
تصویر وضعیت قرمز شیوع کرونا در ۲ شهرستان چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: افزایش بار بیماری در روزهای اخیر در این ۲ شهرستان سبب شده است تا در وضعیت قرمز قرار گیرند و بر همین اساس محدودیت‌های وضعیت قرمز باید در این شهرستان‌ها رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر چه در برخی روزهای اخیر تعداد بیماران بستری افزایش داشته اما تعداد بیماران سرپایی ثابت است و این موضوع مایه امیدواری است که هنوز با موج پنجم کرونا روبرو نشده‌ایم.

شیرانی با تاکید بر اینکه همه رده‌های سنی و حتی افرادی که واکسینه شده‌اند نیز در خطر ابتلا به نوع جهش‌یافته کرونا با سویه دلتا قرار دارند، تصریح کرد: ۵۴.۹۲ درصد مبتلایان به کرونا در استان در رده سنی ۱۶ تا ۴۵ سال، ۲۲.۴۷ درصد در گروه سنی ۴۶ تا ۶۰ سال، ۱۹.۶۱ درصد در رده سنی ۶۰ سال به بالا، ۲.۱۳ در گروه سنی ۵ تا ۱۵ سال قرار دارند و کمتر از یک درصد مبتلایان نیز در سنین کمتر از پنج سال هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از شناسایی ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ بیمار بستری شدند و ۱۵۰ نفر نیز بصورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی خاطر نشان کرد: روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و فوتی‌های ناشی از این ویروس کماکان یک هزار و ۱۵۴ نفر است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی، افزود: در روزهای اخیر رعایت فاصله اجتماعی در استان به ۶۰ درصد کاهش یافته است که این موضوع به برگزاری دورهمی‌ها و ازدحام در ادارات خدمات‌رسان ارتباط دارد.

در حال حاضر شهرستان‌های لردگان و فارسان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و اردل در وضعیت نارنجی( پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، سامان، بن و خانمیرزا در وضعیت زرد( خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع:ایرنا

322015