به علت افزایش مصرف خارج از استاندارد برق؛

کردستان 3 نوبت قطعی برق را در روز تجربه خواهد کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: به علت افزایش میزان مصرف برق، شهروندان کردستانی در طول 24 ساعت سه بار قطعی برق را تجربه خواهند کرد.

تصویر کردستان 3 نوبت قطعی برق را در روز تجربه خواهد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، هیوا لهونیان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: نیروگاه‌های برقابی در کشور 12 هزار مگاوات برق تولید می‌کردند که شرایط ویژه امسال در بحث خشکسالی باعث شده است که این نیروگاه‌ها عملا از دور خارج شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از سوی دیگر افزایش بی‌سابقه دمای هوا باعث شده است که میزان مصرف برق به طور فزاینده افزایش داشته باشد که این امر وزارت نیرو را با یک چالش بزرگ روبرو ساخته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بیشترین مصرف برق در فصل تابستان مربوط به وسایل سرمایشی یعنی کولرهاست، لذا اگر مردم بتوانند که این مهم را مدیریت کنند شاهد کاهش محسوس خاموشی‌های اجباری خواهیم بود.

لهونیان اعلام کرد: هم‌وطنان با صرفه‌جویی 5 هزار مگاوات برق می‌توانند مشکل خاموشی را برطرف کنند که این کار ساده‌ای است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشکل اساسی دیگری که وزارت نیرو با آن مواجه است، وجود ماینرهاست، طبق آمارهای موجود ماینرها در کشور به طور میانگین روزانه 3 هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند که این رقم بسیار بالایی است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های کردستان در بحث سیستم برق اضطراری با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: اکثر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کردستان در بحث سیستم برق اضطراری با مشکلات بزرگی مواجه هستند و تنها برای حداکثر 30 دقیقه می‌توانند برق مورد نیاز خود را تامین کنند که این مدت زمان بسیار پایین است و می‌تواند برای بیماران خطرات جدی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: به همین منظور برای جلوگیری از ایجاد مشکل برق در بیمارستان‌های استان شرکت توزیع نیروی برق مجبور است که در برخی از محلات به صورت 2 تا 3 نوبت در روز برق را قطع کند.

سیدفروغ محمودی ـ استان کردستان

322007