تشکیل کارگروه رفع موانع احداث نیروگاه و کاهش قطعی برق

نایب رئیس مجلس با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه منابع هدفمندی یارانه‌ها را به وزارت نیرو نداده تا نیروگاه برق بسازد گفت: در جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مقرر شد کارگروه رفع موانع احداث نیروگاه و کاهش قطعی‌های برق تشکیل شود.
تصویر تشکیل کارگروه رفع موانع احداث نیروگاه و کاهش قطعی برق

به گزارش سایت خبری پرسون، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیسیون انرژی مجلس با موضوع بررسی قطعی برق، اظهار داشت: جمع‌بندی این نشست آن شد که کارهای اساسی که توسط وزارت نیرو در مورد تولید برق انجام نشده شناسایی شود و همچنین مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود و پیشنهاداتی در موضوع اطلاع‌رسانی قطع کردن برق‌های ادارات و نهادها و دستگاه‌‌های دولتی که می‌توانند صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و همچنین درباره امکان تعطیلات ادارات در استان‌های گرمسیر و جمع‌ کردن صنایعی که در داخل آنها رمزارزها فعال است، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه منابع هدفمندی یارانه‌ها را از وزارت نیرو گرفته است و حتی به موقع این اعتبارات را به این وزارتخانه برای احداث نیروگاه‌ها انجام نداده و حتی طلب بخش خصوصی که با وزارت نیرو در احداث پروژه‌های مختلف همکاری داشتند ندادند و باید انتظار چنین روزی را داشت.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مقرر شد کارگروه ویژه‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا موارد مذکور به صورت جدی پیگیری شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم که تا حد ممکن عنایت ویژه‌ای به صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشند و از وزارت نیرو هم می‌خواهم که در میدان حضور داشته و تا آنجا که می‌تواند مدیریت لازم را برای کاهش قطعی‌های برق داشته باشد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه عدم اطلاع‌رسانی دقیق که ابتدایی‌ترین کار بود، انجام نشد گفت: قطع کردن برق با هدف جبران کمبود برق غیرکارشناسی است و باید به سمت ادارات دولتی، نهادها و تشکیلاتی که زندگی مردم و تولید را متوقف نمی‌کند، پیش برویم.

وی افزود: برخلاف برنامه ششم، وزارت نیرو ۲۵ هزار مگاوات صنعت برق را توسعه نداده و دولت در این زمینه از وزارت نیرو حمایت نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی حاضر است ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق را برای کاهش فشار بر وزارت نیرو در اختیار این صنعت بگذارد؛ چه دستی در کار است که اجازه ورود بخش خصوصی را نداده است؟

321956