پرسون گزارش می‌دهد؛

آیا تور واکسن کرونا صحت دارد؟

سفر و تجمع خود از عوامل ابتلا به ویروس کرونا است و در این میان شاهد سفر به خارج از کشور برای دریافت واکسن کرونا هستیم. 
تصویر آیا تور واکسن کرونا صحت دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سفر به خارج از کشور و تزریق واکسن کرونا موضوع جدیدی نیست؛ طبیعی است که شهروندانی که دارای توانایی مالی هستند؛ اقدام کنند. اما به نظر می‌رسد روند این موضوع در حال حاضر شتاب گرفته باشد. انجام سفر و تجمع خود از عوامل ابتلا به ویروس کرونا است و در این میان شاهد سفر با این هدف هستیم.

در ماه‌های گذشته واکسینه شدن برخی سلبریتی‌ها در خارج از کشور خبرساز شد. این موضوع برای شهاب حسینی به دلیل فرافکنی وی حاشیه ساز شد؛ اما به تازگی علی دایی به صراحت و شخصا اعلام کرد که واکسن کرونا دریافت کرده است.

واکسیانسیون لب مرزی در ارمنستان

روز گذشته خبری مبنی بر سفر ایرانی‌ها به ارمنستان و انجام واکسیانسیون لب مرزی منتشر شد.

رییس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری گفته که " پس از این که ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند، تقاضای بلیت اتوبوس و اتوبوس دربستی به سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافت.

احمدرضا عامری در ادامه گفته "در حال حاضر کرایه دربستی اتوبوس‌ها تا شهر مرزی نوردوز از مقصد تهران بین 8 تا 10 میلیون تومان است که هر اتوبوس هم بین 25 تا 17 نفر مسافر می‌تواند داشته باشد که البته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید 17 مسافر سوار هر اتوبوس شوند."

تور واکسن کرونا نداریم

در همین رابطه محمد ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش درخواست تقاضا برای خرید بلیت به ارمنستان و افزایش برگزاری تورهای واکسن ارمنستان گفته "متولی برگزاری تورهای مسافری سازمان هواپیمایی کشوری نیست و دخالتی هم در این زمینه ندارد و وزارت گردشگری مسئول و ناظر برگزاری انواع تور در کشور است.

وی تأکید کرده که "هیچ توری با عنوان تور واکسن به کشورهای همسایه نداریم."

واکنش سخنگوی سازمان غذا و دارو

کیانوش جهانپور در واکنش به تزریق واکسن به ایرانی‌ها در ارمنستان گفته "این کشور واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن‌ها را مورد استفاده قرار نداده اند و از آنجایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند، به توریست‌هایی که به آنجا سفر می‌کنند، تزریق می‌شود."

همچنین وی با بیان این که احتمالا این موضوع در برخی شهرهای عراق نیز تکرار شود؛ گفته که نباید تزریق واکسن به گردشگران را نقطه قوت این کشورها فرض کرد؛ زیرا عدم استقبال مردم از واکسن در این کشورها و همچنین تاریخ انقضاء عامل این اتفاق است.

علاوه بر ارمنستان، خبرهایی نیز در رابطه با سفر به ترکیه و دریافت واکسن در این کشور وجود دارد. جمعیت ترکیه تقریبا مشابه ایران است. در حالی این کشور تا به امروز 50 میلیون دوز واکسن تزریق کرده و آماده تزریق دوز سوم به شهروندان‌اش است که در ایران واکسن برای انجام مرحله دوم واکسیناسیون سالمندان کمیاب شده است.

احتمالا به دلیل این که مسئولان و خانواده‌های آنها توانایی مالی سفر به خارج از کشور و دریافت واکسن کرونا را دارند؛ لغو تحریم‌ها برای آنها اهمیت ندارد. زیرا بخشی اعظم مشکلات کمبود واکسن مربوط به موضوع تحریم‌ها است.

311200