رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:

تکذیب بد عهدی کوبا در تولید مشترک واکسن کرونا

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کار مشترک انستیتو پاستور ایران و مؤسسه واکسن‌سازی فینلای کوبا در بحث واکسن کرونای پاستوکووک به خوبی پیش رفته است.
تصویر تکذیب بد عهدی کوبا در تولید مشترک واکسن کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، از ظهر امروز خبری به نقل از یک عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی از رسانه ها دست به دست می شود که در آن از بدعهدی کشور کوبا در تولید مشترک واکسن کرونا با ایران خبر می دهد؛ در این خبر از قول مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان شده که «مرحله سوم واکسن کوبایی را به برخی افراد در ایران تزریق کردند و بعد قرار بود یک پروژه مشترک باشد که بعد سفیر این کشور اعلام کرده بود ما چنین پروژه‌ای نداریم. برای اینکه خود کشور کوبا به این واکسن دستور «تزریق اضطراری» داد و گفت کشور خودم و کشور‌های دیگر آمریکای جنوبی بیشتر نیاز دارند و بنابر این اولویت را به آن‌ها داد و سفیر این برنامه را اعلام کرد و این پروژه مشترک، اگر هم باشد، به تأخیر افتاده و نمی‌تواند خیلی کمک کند.»

تکذیب بد عهدی کوبا در تولید مشترک واکسن کرونا

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تکذیب این اظهارنظر با بیان اینکه انگیزه برخی افراد از بیان این دست اظهارنظرها، برای ما نامشخص است، گفت: کار مشترک انستیتو پاستور ایران و مؤسسه واکسن‌سازی فینلای کوبا در بحث واکسن کرونای پاستوکووک به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: پروژه مشترک ایران و کوبا شاید از بسیاری از کار‌های مشترک در حوزه واکسن، هماهنگ‌تر و منظم‌تر و با روابط و تعامل نزدیک‌تر پیش رفته است و امروز به مرحله تولید رسیده است.

احتمال تحویل اولین محموله واکسن پاستوکووک در روز‌های آتی

جهانپور با بیان اینکه احتمال تحویل اولین محموله واکسن پاستوکووک در روز‌های آتی وجود دارد، اظهار کرد: تولید واکسن پاستوکووک هر هفته و هرماه افزایش پیدا خواهد کرد و مشخص نیست برخی با چه هدفی با این اظهارات، این موضوع را تحت الشعاع قرار می‌دهند؟

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاتمه بیان کرد: رفتار نکوهیده، متناقض و غیرحرفه‌ای این روز‌ها بیداد می‌کند، اما این رفتار و گفتار از برخی اساتید جامعه پزشکی به هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

322177