۱۰ درصد واحدهای تولیدی در مناطق آزاد فعال نیستند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه ۴ هزار واحد تولیدی در مناطق آزاد داریم، گفت: از این تعداد واحد تولیدی ۱۰ درصد فعال نیستند.
تصویر ۱۰ درصد واحدهای تولیدی در مناطق آزاد فعال نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا مومنی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به پرسش تسنیم، اظهار کرد: در مناطق آزاد حدود 4200 واحد تولیدی و خدماتی داریم که از این تعداد 90 درصد فعال هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات مناطق آزاد را شناسایی کرده‌ایم که تعداد آنها نیز کم نیست، تصریح کرد: واحدهای تولیدی مشکلات خیلی جدی دارند که به دنبال حل آنها از طریق تامین 5500 میلیارد تومان برای 8 منطقه موجود هستیم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه 50 درصد این منابع مالی تامین شده و بقیه در مراحل اداری قرار دارد، افزود: تا زمانی که در قشم بودیم حدود سه سال پیش بین سه تا پنج میلیارد تومان منابع مالی به واحدهای تولیدی پرداخت کردیم که تاثیر بسزایی در افزایش تولید و اشتغال داشت.

اصغر نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی نیز در این مراسم با بیان اینکه سقف تسهیلاتی که قرار است برای تولید و اشتغال پرداخت شود زیر 10 میلیارد تومان است گفت: کارمزد این تسهیلات 4 درصد است و تسهیلات حداکثر 6 ماه تنفس در طی 54 ماه بازپرداخت می‌شود.

310860