مقتدایی:

آمریکا در حدی نیست که بخواهد برای ما خط و نشان بکشد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در برجام به همه تعهدات خود پایبند بود؛ لذا آمریکایی ها نمی توانند برای ما تعیین تکلیف کنند.
تصویر آمریکا در حدی نیست که بخواهد برای ما خط و نشان بکشد

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس مقتدایی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «اگر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ادامه یابد، بازگشت به برجام سخت‌تر می‌شود» گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و در واقع بالاترین حد نظارت‌ها بر مراکز هسته ای کشورمان صورت گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: ما در برجام متناسب با قواعد بین المللی عمل کردیم، اما طرف های مقابل نه تنها به تعهدات خود پایبند نبودند، حتی زوروگویی هم می کردند؛ لذا باید متوجه باشند که دولت آینده یکپارچه در جهت تامین منافع ملت گام برخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: ما پایبند به حقوق بین الملل هستیم، اما زیر بار زورگویی ها آمریکا و دیگر کشورهای غربی نخواهیم رفت؛ متاسفانه در دولت آقای روحانی به همه تعهدات خود پایبند بودیم و آنها هیچ کدام از تعهدات برجامی خود را عملیاتی نکردند و فقط در حال دیکته کردن کردن اظهاراتشان به ایران بودند.

نائب رئیس مجلس اظهار کرد: آمریکایی ها در معاهده برجام نقض برجام کردند؛ بنابراین در حدی نیستند که بخواهند برای ما خط و نشان بکشند.

وی به قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم ها اشاره کرد و گفت: پس از تصویب اقدام قانون راهبردی در مقابله با تحریم ها، مهلتی سه ماهه و یک ماهه را به آژانس دادیم تا نظارت ها را انجام دهد، اما متاسفانه باز هم شاهد عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهداتشان بودیم که در همین راستا بود ایران نیز اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اولویت مذاکرات تامین منافع ملت ایران بوده که باید در نظر گرفته شود و اگر چنین امکانی ایجاد نشود، هیچ فایده ای برای ما همچون گذشته نخواهد داشت؛ ضمنا تیم مذاکره کننده باید متوجه باشند که فرسایشی شدن مذاکرات هم نفعی برای ملت در پی ندارد.

منبع : خانه ملت

310742