یزد، میزبان اولین سمینار ملی پلاستیک و محیط زیست

اولین سمینار ملی پلاستیک و محیط زیست به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد به صورت مجازی برگزار شد.
تصویر یزد، میزبان اولین سمینار ملی پلاستیک و محیط زیست

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، دبیر علمی همایش گفت: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی "بدون کیسه های پلاستیکی" اولین سمینار ملی "پلاستیک و محیط زیست" با همکاری گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و انجمن علمی بهداشت محیط ایران، مجازی برگزار شد.

مختاری با اشاره به این که، در حال حاضر پلاستیک ها به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات محیط زیست محسوب می شوند ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری این سمینار، دغدغه مند کردن جامعه و مدیران و مسئولان در زمینه مدیریت پسماندهای پلاستیکی است.

دبیر علمی همایش گفت: راهکارهای کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی، ارزیابی خطر ناشی از پلاستیک ها و میکروپلاستیک ها برای انسان و محیط زیست و سنجش ترکیبات خطرناک ناشی از پسماندهای پلاستیک در جریان پسماند تولیدی و محصولات بازیافتی از محورهای همایش است.

وی افزود: همچنین بازیافت پسماندهای پلاستیکی و توسعه روشهای سنجش آلودگی های ناشی از پلاستیک در محیط زیست از دیگر محورهای همایش یک روزه است.

مختاری اظهار داشت: در حال حاضر ایران هفدهمین تولیدکننده پلاستیک در دنیاست و حدود 4 میلیون تن پلاستیک در سال تولید می کند و باید بپذیریم که پلاستیک ها بخشی از واقعیت زندگی ما هستند و با مدیریت ان ها می توانیم کمترین تاثیر را بر محیط زیست و سلامت انسان داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به امار میزان پسماندهای پلاستیکی در کشور گفت: برآوردها نشان می دهد روزانه هزاران تن پسماند پلاستیکی وارد محل های دفن پسماند در کشور می شود که این خطری بزرگ برای محیط زیست کشور است.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: در این سمینار یک روزه، 4 مقاله علمی با حضور 8 سخنران کلیدی ارائه می شود.

انتهای پیام /

310606