پرسون گزارش می دهد؛

بی مهری دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به کارکنان شرکتی

در این گزارش قصد داریم به غفلت متولیان امر سلامت در استان از یکی از خطوط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس یعنی داروخانه ها بپردازیم البته در این میان داروخانه هابی وجود دارند که به صورت خاص و ویژه در این ایام به ارائه خدمت پرداخته و پرسنل آن در معرض بیشترین خطر ابتلا بودند یعنی داروخانه های دولتی.
تصویر بی مهری دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به کارکنان شرکتی

به گزارش سایت خبری پرسون ازیزد، از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان یزد کادر درمان متحمل بیشترین زحمات و لطمات جسمی و روحی شده و علاوه بر ابتلای تعداد قابل توجهی از این عزیزان به این بیماری شاهد به شهادت رسیدن پنج‌تن از آنان هم بوده ایم.

در این گزارش قصد داریم به غفلت متولیان امر سلامت در استان از یکی از خطوط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس یعنی داروخانه ها بپردازیم البته در این میان داروخانه هابی وجود دارند که به صورت خاص و ویژه در این ایام به ارائه خدمت پرداخته و پرسنل آن در معرض بیشترین خطر ابتلا بودند یعنی داروخانه های دولتی.

در شهر یزد نیز تنها داروخانه دولتی و تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی داروخانه شبانه روزی شهید چمران است.

این داروخانه که به دلیل دولتی بودن، منبع مطمئن توزیع داروهای خاص و ویژه به حساب میآید همواره در طول ایام سال مملو از بیماران بومی و غیر بومی بوده و در ایام کرونا نیز نقش ارزنده ای ایفا کرده است.

علی رغم اینکه پرسنل خدوم این داروخانه در تمامی ایام و به ویژه در زمان شیوع کرونا همه توان و تلاش خویش را برای خدمت رسانی به بیماران به کار گرفته‌اند اما متاسفانه مورد بی مهری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی قرار گرفتند به نحوی که بررسی های میدانی خبرنگار پرسون و گفتگو هایش با پرسنل این داروخانه نشان می دهد علی رغم اینکه کارکنان این داروخانه در ایام کرونا با حجم بالای مراجعه کننده و ساعت های طولانی حضور بیماران کرونایی و غیر کرونایی روبرو هستند اما کوچکترین توجهی به آنان نشده و حتی آنان را به عنوان کادر درمان محسوب نکرده اند.

یکی از پرسنل شرکتی این داروخانه با اشاره به ناعدالتی ها و تبعیضات مختلف نسبت به آنان میگوید: متاسفانه همواره در حق ما نیروهای شرکتی بی عدالتی و تبعیض صورت گرفته و علی رغم اینکه بیشترین فشار و حجم کار به عهده ماست اما از مزایایی مناسبی برخوردار نیستیم.

وی در ادامه به عدم اختصاص کارانه، عیدی، حق سنوات و حق شیفت اشاره کرده و با ابراز گلایه مندی میگوید: ناراحتی ما از این است که در لیست حسابداری داروخانه اسامی مان برای دریافت کارانه به دانشگاه ارسال می شود اما تاکنون حتی یک ریال هم کارانه دریافت نکردیم و این درحالی است که همکاران رسمی از تمامی این مزایا و کارانه برخوردارند و این تبعیض ها سبب دلسردی و ناراحتی ما شده است.

یکی دیگر از پرسنل از عدم حق اضافه کار و مرخصی گلایه کرده و می افزاید : متاسفانه علیرغم اینکه مرخصی حق قانونی است و در قراردادها نیز لحاظ شده است اما اگر یک روز به مرخصی برویم باید به جای آن روز دوشیفت کار کنیم البته در خصوص عیدی و پاداش هم عنوان شده که مبلغ آن ماهیانه به حساب شما واریز می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که این مبلغ باید یکجا و شب عید پرداخت شود تا هم از این بابت مطمئنم باشیم و هم در آن زمان شرمنده خانواده نباشیم.

یکی دیگر از پرسنل با اشاره به عدم امنیت شغلی خاطر نشان می کند: آیا پس از سال ها کار در این داروخانه و‌تحمل فشارهای زیاد و با توجه به گذشت عمر نباید مسئولان دانشگاه به فکر استخدام ما باشند ؟ آیا این حق ماست که هر ۶ماه یا یکسال برای ادامه فعالیت کاری دچار استرس باشیم و به فردای خود با شک و تردبد نگاه کنیم؟

دیگری میگوید: آیا مسئولان نمی‌دانند پرداخت کارانه چقدر می‌تواند در افزایش رفاه زندگی و خانواده های ما اثرگذار باشد که از پرداخت آن دریغ می‌کنند؟ آیا نمی‌خواهند ما را از استعمار شرکت ها نجات دهند؟ اگر در اثر ارتباط با مردم به کرونا مبتلا شویم و بلایی به سرمان بیاید تکلیف خانواده های ما چیست؟ چگونه با حقوق ناچیز و این حجم از گرانی گذران عمر کنند؟

یکی دیگر از پرسنل در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از دولت سیزدهم دارید میگوید: من به امید تغییر در شرایطم به اقای رییسی رای دادم بنابراین از ایشان انتظار دارم همانگونه که در دوران مسئولیتشان در قوه قضائیه یاور و حامی مظلومان بودند در دولت خویش به فکر ما مظلومان و فشر آسیب دیده جامعه باشند و برای توسعه عدالت و رفع تبعیض در بین همه مردم به ویژه کارمندان تلاش کنند.

گفتنی است رسانه پرسون پیگیر مطالبات به حق این عزیزان تا سر حد امکان بوده و آماده انتشار توضیحات دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه می باشد.

یاد آور می گردد بالغ بر ۵۱هزار یزدی از ابتدای شیوع کرونا با این بیماری دست و پنجه نرم کرده که در این میان متاسفانه بیش از ۱۷۰۰هم‌استانی عزیز دارفانی را وداع گفته اند.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

309525