گزارش پرسون از یک چالش انتخاباتی؛

اعتراض علی لاریجانی به رد صلاحیت‌اش ادامه دارد

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس و نامزد رد صلاحیت شده انتخابات سال 1400 همچنان به این موضوع معترض است و در تازه‌ترین واکنش گفته است که آبرویم را ببرید اما دلایل رد صلاحیتم را بگویید.
تصویر اعتراض علی لاریجانی به رد صلاحیت‌اش ادامه دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، زمان زیادی تا استقرار ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب در پاستور باقی نمانده است؛ حاشیه‌های انتخابات 1400 اندک اندک فراموش می‌شود. اما اعتراض علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس به رد صلاحیت‌اش توسط شورای نگهبان همچنان ادامه دارد.

رد صلاحیت لاریجانی نه تنها باعث حیرت علی مطهری، نماینده سابق مجلس، بلکه باعث تعجب همگان شد و می‌توان گفت بمب خبری رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان در انتخابات 1400 بود.

واکنش اولیه علی لاریجانی

واکنش اولیه علی لاریجانی حاکی از پذیرش نظر شورای نگهبان بود. وی پس از رد صلاحیت بیانیه‌ای صادر کرد که در آن نوشته بود: "حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید."

نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان

در گام بعدی علی لاریجانی با انتشار بیانیه‌ای از شورای نگهبان خواست که "کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید".
البته درخواست وی از شورای نگهبان با پاسخ منفی این نهاد مواجه شد.

احتمال تائید صلاحیت در دقائق آخر

بعد از صحبت‌های مقام معظم رهبری پیرامون تائید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان، به نظر می‌رسید شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها تجدیدنظر کند و لاریجانی به کاندیداهای نهایی انتخابات اضافه شود و انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به گونه‌ای متفاوت رقم بخورد؛ اما باز هم شورای نگهبان هیچ اقدام خاصی انجام نداد.

آبرویم را ببرید اما دلایل رد صلاحیتم را بگویید

بعد از رد صلاحیت لاریجانی شخصیت‌های برجسته کشور به این موضوع انتقاد کردند که چگونه فرد نزدیک به رهبری و رئیس سابق مجلس رد صلاحیت شده است؟ اما از آنجایی که شورای نگهبان خود را موظف به پاسخگویی نمی‌داند؛ انتظاری نیز از آن وجود ندارد.

اما تازه‌ترین اعتراض علی لاریجانی به رد صلاحیت‌اش توسط بهروز نعمتی، نماینده سابق مجلس مطرح شده است که از قول لاریجانی می‌گوید؛ " آبرویم را ببرید اما دلایل رد صلاحیتم را بگویید"

نعمتی معتقد است که "کسی که می‌خواهد رییس جمهور باشد اگر مشکلی دارد باید به مردم توضیح داده شود و مردم بدانند. آقای لاریجانی چندین بار گفته است که من هر مشکلی دارم بیان کنید؛ اگر دوستان مشکلی در آقای لاریجانی دیدند بیان کنند ولی وقتی ما را رد صلاحیت کردند هیچ حرفی به ما زده نشد تا دقیقه نود به ما گفته شده بود که تایید صلاحیت می شویم ولی بعد به ما گفته شد که جلسه تشکیل نشده است و این مشخص می کند، دوستان نمی خواهند با واقعیت ها روبرو شوند."

این نماینده سابق مجلس و از نزدیکان لاریجانی می‌گوید: "بیانات مقام معظم رهبری کاملا روشن است گفتند ظلم شده و بروید جبران کنید ولی جبران نکردند. امروز آقای لاریجانی مدعی است و می گوید از طرف من، مشکلم را به مردم اعلام کنید. می گویند من راضی هستم اگر مشکلی دارم که باعث آبروریزی من می شود شما این کار را انجام بدهید من راضی هستم."

شورای نگهبان تا به حال پاسخگو نبوده و به احتمال زیاد روند فعلی خود را ادامه دهد.

310463