سیر چهل ساله انقلاب

طی دوران پس از انقلاب، قدرت و مدیریت کشور بصورت مرحله ای در هر انتخابات که به وسیله مردم صورت گرفته، دست بدست شده و مردم شاهد عملکرد همه احزاب و گروه ها و افراد با هر ذائقه سیاسی بوده اند.
تصویر سیر چهل ساله انقلاب

به گزارش سایت خبری پرسون، قرآن کریم در آیات بسیاری روند تشکیل حکومت اسلامی به وسیله مردمی که برای آن ایثارها کرده اند را بیان می دارد.

آیه شریفه ... وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ.

این روزگار را با (اختلاف احوال) میان خلایق می‌گردانیم تا خداوند مقام اهل ایمان را معلوم کند و از شما مؤمنان (آن را که ثابت است) گواهِ دیگران گیرد. و خدا ستمکاران را دوست ندارد.

ظهور جمهوری اسلامی بعد از واژگونی حکومت نامشروع پهلوی بستری ایجاد کرده که هر کسی توان مدیریتی دارد و خواهان است مسئولیت خدمتگزاری به مردم را برعهده بگیرد.

لذا طی ۴۳ سال گذشته فضای سیاسی کشور (علی رغم شعارهای دشمنان و بدخواهان ) آنقدر آزاد بوده که هرکسی با هر میزان دانش و توان خود را عرضه کرده و در معرض انتخاب مردم قرار داده است و در این مدت طولانی تجربیات تلخ و شیرین نیز به کام مردم‌ نشسته است به طوری که تاریخ گواه آن است. بنابراین فردای قیامت تمام‌ کسانیکه طی ۴۳ سال گذشته در پست های مدیریتی کشور بوده حتی وابسته به جناح های مختلف اعم چپ گرا و راست گرا، اصولگرا و اصلاح طلب و امثالهم بوده اند نمی توانند ادعا کنند که می توانستند یا خواسته اند کاری کنند اما به آنها میدان داده نشده و یا با بی توجهی در زمینه خدمت روبه رو بوده اند بویژه کسانیکه مدعی اصلاحات در انقلاب بوده اند. گرچه همیشه یک عده طبل مخالفت و نارضایتی زده اند و آرمانهای مردم را به باد فراموشی سپرده بودند.

طی دوران پس از انقلاب، قدرت و مدیریت کشور بصورت مرحله ای در هر انتخابات که به وسیله مردم صورت گرفته، دست بدست شده و مردم شاهد عملکرد همه احزاب و گروه ها و افراد با هر ذائقه سیاسی بوده اند.

مسئولین ۴۳ ساله انقلاب دو پشتوانه و سرمایه عظیمی بنام ولایت فقیه و مردم را داشته اند که در نظام های سیاسی دنیا حقیقتا بی نظیر بوده است و زیر سایه همین ولایت و گوش به فرمانی بهترین خادمان یعنی شهدای گرانقدر خود را وقف خدمت به مردم و جامعه کردند و نمیتوان این ارزش را از جامعه پاک یا کمرنگ کرد. همچنین امکانات؛ آزادی عمل، نیروی انسانی و ثروت فراوان برای خدمت رسانی به مردم همواره وجود داشته است اما پس از گذشت ۴۳ سال و این همه ایثار خالصانه، متاسفانه جامعه اسلامی پژمرده، افسرده، سرخورده، دلخور و تا حدودی ناامید به آینده و جمعیت زیادی هنوز با فقر دست و پنجه نرم میکنند وتنها چیزی که باعث امید مردم است، اول وجود نازنین ولایت فقیه، سپس نیروهای انقلابی و وفادار به نظام و متعهد به مردم که همیشه بویژه در بحران ها کاملا در کنار مردم و خدمت مردم قراردارند. مانند شهدای گرانقدرمان که در رأس آنان سپهبد های عزیزمان که قله های انقلاب عزیزمان هستند، قرار دارد.

در هر صورت‌ فرصت مدیریت و خدمت به همه افراد و گروهها طی سالهای متمادی داده شده و حجت بر همه تمام است و باید پاسخگوی عملکرد خود در دنیا و قیامت باشند. امیدواریم دولت منتخب بتواند عملکرد انقلابی خالصانه ای که حقا حق مردم است را به ظهور برساند و در کابینه خود از افرادی از جنس شهیدان با همان روحیه خالصانه ایثار استفاده کند تا بتواند باور ما میتوانیم را در وجود و اعتقاد تمام مردم به عرصه ظهور برساند. و برای همیشه از واژه پر از ذلت تحریم که بازی کلمات مسئولین غرب گرا بوده است رها شود.
من الله توفیق.
والسلام.
دکتر مهدی صیاد شیرازی

310216