اوج‌گیری کرونا بین دو دولت!

همیشه پس از هر انتخاباتی تا زمان تصدی منتخب جدید در پست ریاست‌جمهوری خصوصا تا معرفی وزرا و رای اعتماد مجلس 2 تا 3 ماه بلکه بیشتر فاصله می‌افتد و دوران فترتی پیش می‌آید که تا حدود زیادی طبیعی است.
تصویر اوج‌گیری کرونا بین دو دولت!

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر گلابی نوشت: در این زمان بسیاری از مدیران در حالتی از بلاتکلیفی به سر می‌برند، بعضا امکانی برای ماندن برای خود نمی‌بینند و برخی دیگر آخرین روزنه‌های ابقا را مورد آزمایش قرار می‌دهند و گاهی موضع عوض می‌کنند! البته هستند مدیران باوجدانی که با صرف‌نظر از عاقبت کار خود با تمام توان ماموریت‌های خویش را تا آخرین لحظه انجام می‌دهند و اینان از نیکوکاران و شرافتمندانند. اما کاملا واضح است که متاسفانه کشور ما در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و کوچک‌ترین اهمال در کارها چه بسا عواقب خسارت‌باری به همراه داشته باشد.با اینکه رییس‌جمهور از وزیران و مدیران خواسته است که تا آخرین روز تصدی با تمام توان به انجام وظایف خود بپردازند ولی در مجموع به نظر می‌رسد که چیزی بیشتر از توصیه و خواستن لازم است تا آسیب کمتری از این دوران فترت ببینیم.

مهم‌ترین موضوعی که کشور گرفتار آن است و این دوران فترت را خطرناک‌تر و خسارت‌بار‌تر از دوره‌های معمول می‌کند، کروناست. بارها اغلب کارشناسان و ناظران و روزنامه‌نگاران و حتی اعضای محترم سازمان نظام پزشکی انتقادات صریحی متوجه مدیریت کرونا در کشور کرده‌اند ولی کمتر گوش شنوایی پیدا شده است و در عمل واقعا می‌توان گفت که نه تغییر چندانی ایجاد شده و نه مدیرانی تعویض شده‌اند تا شاهد دمیدن جانی تازه به روند مبارزه با کرونا باشیم.خرید واکسن از خارج با کندی در حال انجام است و دیده نشده که وزارت خارجه در این زمینه فعالیت فوق‌العاده‌ای داشته باشد و از نظر سیاسی به کمک وزارت بهداشت آمده باشد. به جرات و قاطعیت می‌توان ابراز کرد که اگر در این رابطه شخص وزیر خارجه فقط به همین منظور سفر‌های دوره‌ای انجام می‌داد، سزاوار بود و اگر همه این سفرها منجر به نجات جان 10 نفر می‌شد، شایسته تقدیر بود.

بگذار بگوییم که از نظر آمار واکسیناسیون در جهان وضعیتی اسفبار داریم و صف سالمندان محترم برای دریافت واکسن خجالت‌ساز است چنانچه مردی این بلیه را بشنود و ببیند سزاوار است که اشک بریزد و از غصه دق کند. مگر اینکه آقایان ایران را با کشورهای فقیر مقایسه کنند و به خود نمره قبولی بدهند! نگارنده این سطور در عالم سادگی خود و نظر به اهمیت جان انسان‌ها بارها مطرح کرد که اگر خرید واکسن و نجات جان بسیاری از هموطنان موکول به اعطای برخی امتیازات به کشورهاست جدا باید مورد بررسی قرار گیرد و حتی تغییر در برخی سیاست‌ها هم برای حفظ جان انسان‌ها کاملا توجیه‌پذیر است.این معنا مبنای اخلاقی، انسانی، قرآنی و حتی سیاسی دارد و دوستداران زیست انسانی و معتقدان و حرمت‌گذاران به ارزش زندگی در آن مناقشه ندارند. اکنون متاسفانه و شوربختانه گویا در آستانه قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا هستیم و درست در همین زمان است که دولت در حال انتقال است و بیم سست شدن همان مدیریت ضعیف و رها شدن موضوع یک نگرانی بی‌مورد نیست.

وقتی در آستانه تعطیلات از همه جا صدای دلسوزان بلند بود که جلوی مسافرت‌ها را بگیرید و خطر انفجار کرونا حتمی است در عمل نهایت سستی را مشاهده می‌کردیم و خونسردانه وارد امواج بلند کرونا می‌شدیم، چرا حالا نگران نباشیم همان مسوولان که در حال بستن بار و بندیل خویشند از حد متعارف خود هم کمتر اهتمام داشته باشند و موج پنجم با ارتفاع بلندتری کشور را دربر بگیرد؟ مجلسی که بی‌وقفه به امور مورد علاقه خود از جمله تحدید فضای مجازی و تشویق به فرزندآوری و صدور انواع نامه‌ها برای حضور افراد در انتخابات مشغول بود و اکنون خود را پیروز دهر می‌داند برای رضای خدا و صیانت از جان موکلان خود ورود کند و جلوی کمترین کم‌کاری‌های احتمالی را قاطعانه بگیرد.

گفته شد که اگر دولت آینده واقعا در زمینه مبارزه با کرونا جدی است باید از هم‌اکنون کمیته‌ای تشکیل دهد تا کارشناسان و محققان و مدیران اجرایی طرح‌های خود را آماده کنند و مقدمات کار فراهم شود و دقیقا از روز نخست تصدی امور اجرایی مبارزه با کرونا عملا و نه به صورت شعاری جان تازه‌ای بگیرد. مردم گناهی ندارند که از هر سو به زحمت و مشقتی دچارند و حالا آمد وشد دولت‌ها برای‌شان مزید بر علت شود و باز هم سیلی سختی از کرونا دریافت کنند.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: اعتماد

310039