حاجبی مطرح کرد؛

راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات در کشور

مدیر دفتر سلامت روان وزارت بهداشت از راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات در کشور با شماره تلفن ۴۰۳۰ خبر داد.

تصویر راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد حاجبی مدیر دفتر سلامت روان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم طرح آزمایشی راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک دخانیات و راه اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناسی، اظهار کرد: در دنیا ۱ میلیارد نفر دخانیات مصرف می کنند و سالیانه بیش از هشت میلیون نفر بر اثر مصرف مواد دخانی فوت می کنند که از این تعداد هفت میلیون نفر بر اثر مصروف مستقیم مواد دخانی و ۱ میلیون نفر به دلیل مجاورت با افراد استعمال کننده دخانیات جان خود را از دست می دهند.

دخانیات بزرگترین تهدید کننده سلامت مردم است

او ادامه داد: مصرف دخانیات بزرگترین تهدید کننده سلامت مردم دنیا است. وزارت بهداشت برای پیشگیری از مصرف دخانیات مداخلات مختلفی را انجام داده تا مصرف آن در بین مردم کاهش پیدا کند و در این خصوص با راه اندازی خط مشاوره تلفنی ترک مصرف دخانیات ۶۳ مرکز مشاوره برای آن در نظر گرفته شده است.

حاجبی بیان کرد: امروزه از ظرفیت نظام بهداشتی کشور برای ترک مصرف دخانیات و کاهش مصرف این مواد بهره گرفته می‌شود. مداخلات ما برای کاهش مصرف دخانیات در حوزه های روانشناسی و دارویی است. وزارت بهداشت یک خط تلفن با شماره ۴۰۳۰ با همکاری مخابرات و ستاد برکت برای مشاوره تلفنی جهت ترک مصرف دخانیات در نظر گرفته است.

مدیر دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: با شیوع بیماری کرونا آثار روانی این بیماری در افراد ظهور پیدا کرده که در این زمینه سامانه خود مراقبتی و ارزیابی سلامت روان طراحی و راه اندازی شده است. نسخه ایرانی و بومی پلتفرم خود ارزیابی با هدف ارتقای سلامت روان افراد طراحی شده است.

309402