رئیس کل دادگستری استان همدان:

بیش از ۴۲ هزار پرونده دادسراها و دادگاه ها به سازش ختم شده است

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ۴۲ هزار و ۳۷۵ فقره پرونده دادگاه ها و دادسراها به سازش و ۷.۵ درصد کل پرونده های دادسراها به صلح و سازش منتهی شده است.
تصویر بیش از ۴۲ هزار پرونده دادسراها و دادگاه ها به سازش ختم شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طول یک سال گذشته در دادگاه ها و دادسراهای ما ۲۷۱ هزار و ۱۶۷ فقره پرونده مخدومه شده که ۱۵ هزار و ۸۶۳ پرونده بیشتر عملکرد پرونده قضایی استان است.

وی افزود: در ۲۱ ماه گذشته نیز ۷۶۴ هزار و ۷۲۵ فقره پرونده وارد مجموعه قضایی استان شده که ۷۴۹ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده مخدومه شده است.

عدالتخواه ادامه داد: از مجموع پرونده های وارده ۲ هزار و ۷۰۱ پرونده بیشتر از وارده مخدومه است.

وی گفت: ۲۱۲ هزار و ۵۱۳ فقره پرونده در شورای حل اختلاف مختومه داشته که نشان از رتبه خوب و اول سازش در کشور است.

وی با اشاره بر اینکه در دادگاه ها و دادسراهای ۴۲ هزار و ۳۷۵ فقره پرونده به سازش ختم شده است بیان کرد: در مجموع ۷.۵ درصد کل پرونده های دادسراها منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: استان همدان در صلح و سازش، عضویت، آزادی مشروط و اتقان آراء رتبه نخست را در کشور دارد.

عدالتخواه ادامه داد: در ۲۱ ماه گذشته میانگین سنی دادستان ها در استان ۵ سال و در بخش روسای قضایی ۴ سال کاهش یافته است.

وی در خصوص برنامه های ابتکاری قضایی استان همدان گفت: در سال ۱۳۸۸ برنامه کمی شعبه محور، در سال ۹۹ برنامه کیفی قاضی محور و در سال جاری برنامه مدیریتی حوزه محور در دادگستری همدان اجرا شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان در مورد طراحی و مطالعه سه سامانه قضایی در استان همدان نیز افزود: سامانه های ساتید ارزشیابی تحقیقات دادسرا، سانک ارزشیابی نظرات کارشناسی و سامانه سادو سامانه ارزشیابی دفاعیات وکلا مورد توجه قوه قضائیه قرار گرفته و آماده به اجراست.

309046