مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد؛

نقش ارزشمند روحانیت در فعالیت خانه‌های هلال مناطق محروم

مدیرعامل هلال احمر استان یزد گفت: مبلغین و روحانیت نقش مهمی در فعالیت خانه‌های هلال در مناطق محروم دارند.
تصویر نقش ارزشمند روحانیت در فعالیت خانه‌های هلال مناطق محروم

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در آئین افتتاح خانه هلال حوزه علمیه در محل حوزه علمیه استان با حضور امام جمعه یزد و رئیس حوره علمیه استان اظهار داشت: مبلغین و روحانیت نقش مهمی در فعالیت خانه‌های هلال در مناطق محروم دارند.

محسن خرازی زاده اظهار داشت: عرض ارادت و ادب خدمت ایت الله ناصری امام جمعه یزد به واسطه همراهی ایشان در برنامه ها و طرح های مختلف در سطح استان داریم.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد در خصوص عمده فعالیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر نهادی عمومی و غیردولتی است که عمده فعالیت های آن داوطلبانه می‌باشد و در این باره شرح وظایفی برای جمعیت هلال احمر تعریف شده است.

وی در مورد این وظایف بیان کرد: نیروهای داوطلب در مواجهه با حوادث و بلایا و امدادرسانی به حادثه دیدگان و آماده سازی نیروهای انسانی و تکمیل تجهیزات در مرحله بعد با کمک های مردمی و اقدامات داوطلبی و حضور خیرین و توان بخشی به افراد آسیب دیده دارای نقش مهمی هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور در حوادث در زمینه آماده سازی نیروهای انسانی در جامعه نیز نقش مهمی ایفا می کند و در حوزه های مختلف جوانان به بحث های اجتماعی ورود پیدا می نمایند.

حرازی زاده یزدی عنوان کرد: ما بر این باوریم قبل از اینکه جامعه به سمت و سوی آسیب های اجتماعی برود با ارائه رفتارهای بشردوستانه می توان در رفع معضلات اثربخش بود و خدمات بهتری اراده دهیم.

وی در مورد اهداف خانه هلال خاطرنشان کرد: مشارکت های مردمی و حضور داوطلبین و ارائه خدمات آسان تر و قابل دسترسی برای شهروندان اهمیت زیادی دارد و در این باره فکر اولیه که اتفاق افتاد این بود که در مناطق محروم باشد.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد گفت: برخی از روستاها بیش از صد کلیومتر با شهر فاصله دارد و تا اعزام نیروها در حوادث زمان زیادی از بین می رود، در این زمینه باید تاب آوری جامعه را بالا ببریم و توان افزایی بپردازیم.

وی افزود: تیم هایی که در خانه هلال هستند در این باره به خوبی آموزش می بینند که در زمان حادثه اقدامات و ارزیابی های اولیه انجام بگیرد و اگر تیمی اعزام شد اطلاعات لازم را در اختیار گروهها قرار دهند تا خدمات بهتری ارائه شود.

حرازی زاده یزدی عنوان کرد: آن چه در این خانه اتفاق می افتد افتخار ماست به خصوص اینکه وارد حوزه های علمیه شدیم و بحث مشارکت های داوطلبین اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد:ضمن اینکه در تلاشیم خدماتی که ارائه می‌شود قابل دسترسی باشد و بتوانیم مراکزی را که خدمات امدادی ارائه می دهند را توسعه دهیم.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد بیان کرد: مبلغین و روحانیت نقش مهمی در فعالیت خانه‌های هلال در مناطق محروم دارند، امید است در این مراکز با تلاش خانواده ها و روحانیون در قالب مبلغین بتوانیم خدمات خود را به همه آحاد جامعه در هر نقطه ای برسانیم.

در پایان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان یزد گفت: خانه های هلال، پاتوق های امنی است که با حضور مردم برای رفع مشکلات و آسیب هاست.

حجت الاسلام مجتبی شعشعی در آئین افتتاح خانه هلال حوزه علمیه در محل حوزه علمیه استان با حضور رئیس حوره علمیه استان و مسئولان هلال احمر یزد اظهار داشت: تلاش های خوبی در این مدت انجام شده است و خانه های هلال با جمع آوری کمک های مردمی تعدادی از زندانیان را آزاد کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان یزد افزود: همچنین در آخر هفته ها در جهت رسیدگی به امور افراد بی بضاعت در منطقه و تهیه جهیزیه و کارهای عام المنفعه اقداماتی مردمی شکل گرفته است.

وی بیان کرد: خانه های هلال، پاتوق های امنی است که با حضور مردم در رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی قدم برمی دارد، و امیدواریم خانه هلال حوزه نیز بتواند برای حضور مستمر طلاب جهت آموزش باید های امدادی اقدام نموده و ایشان در قالب گروههای استاندارد امدای تقسیم بندی شوند و در مواقع لزوم به کمک آسیب دیدگان بشتابند.

حجت الاسلام شعشعی خاطر نشان کرد:هرچند پیش از این خانه هلال حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام در بافق افتتاح گردید، اما امروز اولین خانه هلال در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان افتتاح می گردد و امید است که این مجموعه بتواند بقیه حوزه ها را تحت پوشش قرار دهد و در مسیر رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی سائر خانه های هلال نقش موثری را ایفا نماید و قطعا این امر در کنار رسالت ذاتی خانه های هلال که آموزش کمک های اولیه است از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/

زارع_استان یزد

308920