امام جمعه یزد در آیین افتتاح خانه هلال مدیریت حوزه علمیه استان:

هلال احمر برای خدمت رسانی منتظر حادثه نباشد

امام جمعه یزد با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد تصریح کرد: هلال احمر نباید برای خدمت رسانی منتظر حادثه باشد، بلکه باید در صدد پیشگیری برآید مثلا در ارتباط با تصادف اخیر در یزد حق این بود که هلال احمر بررسی دقیقی داشته باشند تا از حوادث دیگر جلوگیری شود.
تصویر هلال احمر برای خدمت رسانی منتظر حادثه نباشد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، ایت الله محمدرضا ناصری در آئین افتتاح خانه هلال مدیریت حوزه علمیه استان در محل حوزه علمیه با حضور رئیس حوزه علمیه استان و مسئولان هلال احمر یزد و طلاب استان اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم و بندگان خدا یکی از عبادات و مورد رضایت خداوند است، به خصوص مردمی که دچار آسیب شده باشند اهمیت بیشتری دارد.

امام جمعه یزد افزود: وظیفه همه این است که برای یکدیگر تلاش کنیم، اما گروهی نیز در این مسیر مشخص شدند که وظیفه شان این است که به مشکلات مردم همچون آسیب های اجتماعی نیز رسیدگی کنند جایگاه ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: هلال احمر یکی از نهادهای بسیار مهم است که در جهت خدمات انسان دوستانه فعالیت های گسترده ای دارد و مورد رضایت خداست و کار ارزشمندی را بر عهده دارد، ما هر نحوی که بتوانیم آسیب زدایی کنیم، عبادت است.

آیت الله ناصری عنوان کرد: پیشگیری از آسیب‌ها، حرکت بزرگی است، گاهی در زندگی آسیب هایی پیدا چون سیل و زلزله ایجاد می شود و گاهی نیز در جامعه آسیب هایی وجود دارد که باید برای آن فکری کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد تصریح کرد: هلال احمر نباید برای خدمت رسانی منتظر حادثه باشد، بلکه باید در صدد پیشگیری برآید مثلا در ارتباط با تصادف اخیر در یزد حق این بود که هلال احمر بررسی دقیقی داشته باشند تا از حوادث دیگر جلوگیری شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در بررسی علل تصادف، نیروی انتظامی و هر ارگانی یک وظیفه ای دارند اما هلال احمر می تواند آسیب شناسی کند و تذکرات لازم را بدهد، ضروری است برای پیشگیری از حوادث در آینده پیشنهادات به عنوان گروه متخصص مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی گفت: قبل از حرکت باید این بررسی های فنی ارزیابی شود، در اتوبوس خبرنگاران نیز بی احتیاطی های بدی اتفاقا افتاده است باید توجه کنیم که در دنیا از این موضوعات سو استفاده می کنند در حالی که روزانه حوادث زیادی در کشورهای خارجی اتفاق می افتد، اما برای جهان مسائل و چالش های حقوق بشر درست و معرکه گیری می کنند.

انتهای پیام/

زارع_استان یزد

308910