رییس کل دادگستری استان قزوین:

ادامه قطعی برق زمینه ساز بیکاری۲۰هزار کارگر در استان خواهد بود‌

نشست برخط رییس کل دادگستری استان قزوین، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان و مدیران واحدهای صنعتی این شهرستان با محوریت حل مشکل نوسانات مستمر برق این واحدها در پنجمین روز از بزرگداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد.
تصویر ادامه قطعی برق زمینه ساز بیکاری۲۰هزار کارگر در استان خواهد بود‌

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس کل دادگستری با توجه به اعتراض مدیران واحدهای صنعتی اعلام کرد: مدیران شرکتها طی مکاتبهای ورود خسارات ناشی از قطعی برق را بیان کنند تا این معضل را اگر از طریق استان حل نشد، به استحضار مراجع عالی قوه قضاییه برسانیم و شاهد حل این مشکل باشیم.

وی افزود: قطعی برق در منازل و گرمای تابستان را تحمل می‌کنیم، اما نباید برق واحدهای صنعتی دچار نوسان و قطعی شود. اگر همکاری مدیران در این امر محقق شود، این مشکل مرتفع و از بیکاری بیش از بیست هزار کارگر در شهرستان تاکستان و همچنین از بیکاری بیش از تعداد مذکور در سایر شهرستانهای استان جلوگیری خواهد شد که در غیر اینصورت با بیکاری گسترده، زمینه بروز ناهنجاریها و وقوع جرایم بسیار محتمل خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به راهکاری مبنی بر اینکه برخی صنایع تا ساعت مشخصی فعالیت دارند و قطعی برق پس از زمان تعطیلی مشکلی برای شرکت ایجاد نخواهد کرد، گفت: بررسی شود شرکتهایی که ۲۴ ساعته باید فعال باشند، چه تعداد هستند و چون تعطیلی این قسم از شرکتها باعث خسارات جبران ناپذیری به مالکین و بیکاری پرسنل آن می‌شود به هیچ عنوان نباید برق این شرکتها قطع شود.

وی افزود: همچنین بررسی شود استانهایی که هم تراز استان قزوین در امر تولید هستند چه میزان نوسان برق دارند، و چه مقدار سهمیه به این استانها اختصاص داده شد و چنانچه رعایت انصاف و عدالت لحاظ نشده است از طریق مسئولین استان و کشور پیگیری شود.

گفتنی است، تولیدکنندگان با ابراز نارضایتی در خصوص قطعی های مستمر برق و تاثیر منفی آن در تولید و امکان بیکار شدن پرسنل شاغل در این شرکتها خواستار تقسیم بالسویه قطعی برق برای تمام کشور شدند.

308749