مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز اعلام کرد:

افزایش 37 هزار مشترک در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: در سال گذشته 37 هزار مشترک به شبکه فاضلاب افزوده شد و پیش‌بینی می‎‌شود همین تعداد مشترکان افزایش یابد.
تصویر افزایش 37 هزار مشترک در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، بهمن بهروزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: وارد مدار شدن خطوط انتقالی با خط آب‌رسانی نیم درصدی آب در ثانیه به جنوب شیراز، بهره‌برداری از مخازن آب‌رسانی، به حداقل رساندن مشکل کم‌آبی و نیز مدیریت مصرف ازجمله فعالیت‌های این شرکت در سال گذشته تاکنون است.

وی با اشاره به اینکه با تمامی تلاش‌های انجام‌شده بیش از 570.5 در ثانیه کمبود در شهر شیراز وجود دارد که با استفاده از الگوی مصرف آب کنترل می‌شود، افزود: افزایش 10 تا 13 درصد مصرف آب از ابتدای شیوع ویروس کرونا از دیگر مشکلاتی که با آن روبه‌رو بوده و برای برطرف کردن معضل کم‌آبی، پروژه‌های مناسبی از محل اعتبارات خشک‌سالی تعریف‌شده و نیز افزایش ظرفیت مخازن، ایجاد شبکه‌های توزیع مناسب در سطح شهر از دیگر راه‌های مقابله با کمبود آب در شیراز است.

بهروزی تصریح کرد: یکپارچه‌سازی خدمات شهری و روستایی، زیرپوشش قرار گرفتن 157 روستا در توزیع و تأمین آب، بهره‌برداری از 2 تصفیه‌خانه بزرگ، آغاز عملیات اجرایی 2 تصفیه‌خانه 3 و 4 شیراز، غرب شهر صدرا، طراحی احداث 3 هزار و 400 کیلومتر شبکه فاضلاب که با احتساب این میزان 52 درصد فاضلاب و 50 درصد تصفیه‌خانه زیرپوشش قرارگرفته است.

وی از هزینه بربودن پروژه‌ای آب و فاضلاب خبر داد، و گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها یک متر لوله هزار میلی‌متری فاضلاب چهار میلیون و 600 هزار تومان است مشکلاتی را برای این شرکت به وجود آورده که با تأمین مالی درصدد رفع این موانع هستیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه الگوی مصرف به‌ویژه در شهر شیراز 15 مترمکعب به ازای هر مشترک است و با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از مشترکین خانگی و مابقی تجاری، صنعتی هستند، افزود: اخطار به مشترکان پرمصرف، بد مصرف و سپس قطع انشعاب و نیز استفاده از ظرفیت بسیج، پلیس آب، فرهنگ‌سازی با همکاری صداوسیما و رسانه برای مقابله با واحد‌های تجاری و صنعتی پرمصرف از دیگر عملکرد این شرکت است.

بهروزی بیان داشت: شهر شیراز با داشتن 4 هزار و 500 کیلومتر شبکه آب‌رسانی، 5 اداره اتفاقات در این شهر و شهر صدرا در کوتاه‌ترین زمان برای رفع نشتی و ترکیدگی لوله اقدام لازم را به عمل می‌آورند.

افتتاح آب‌رسانی به 5 روستا از سوی وزارت نیرو

وی اضافه کرد: آب‌رسانی به 5 روستا با حضور وزیر نیرو در تیرماه و نیز حفر و تجهیز و انتقال آب از دیگر طرح‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز است.

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز ابراز داشت: هزینه حفر و تأمین یک لیتر آب در ثانیه بیش از 10 میلیون تومان هزینه در بردارد و در این راستا بیش از 80 و 90 میلیارد تومان طلب شرکت از ادارات و مردم و بدهی به پیمانکاران 120 میلیارد تومان است از شهروندان درخواست می‌شود بدهی‌های خود را به‌موقع پرداخت کنند.

بهروزی در مورداجرای طرح آب و برق امید اظهارداشت: برای اجرای طرح امید، مشترکان به 5 دسته کم، خوش، پرو بد مصرف تقسیم شدند و مصارفی که بین یک مترمکعب تا یک‌سوم الگوی مصرف در هر شهر که شهر شیراز 15 مترمکعب مصرف هر مشترک در ماه را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف یک متر تا 5 مترمکعب آب رایگان و از آبونمان معاف است و نیز بین 5 تا 15 مترمکعب خوش مصرف و هزینه بسیاری پائینی را به خود اختصاص می‌دهند، بین 15 تا 30 پرمصرف و بالاتر از 30 مترمکعب بد مصرف اعلام‌شده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سه‌ماهه سال جاری تاکنون یک‌میلیون و 20 هزار قبض برای مصارف مسکونی شیراز ارسال‌شده که با احتساب این میزان 7.5 درصد مشمول آب امید هستند و در این مورد بیشترین مصرف‌کنندگان زیرالگوی مصرف، بالای 30 مترمکعب بد مصرف‌کنندگان که 5 درصد را تشکیل می‌دهند درماه آب مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/

308278