پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش هشتم

غنی نظری: مهم‌ترین اولویت کشور رفع مشکلات معیشتی مردم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل اصلی کشور که باید اولویت دولت آینده باشد، معیشت مردم است. ضمن این که فاصله ضریب جینی، فقیر و غنی و فاصله طبقاتی افزایش یافته است.
تصویر غنی نظری: مهم‌ترین اولویت کشور رفع مشکلات معیشتی مردم است

غنی نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظارات این کمیسیون از رئیس جمهور منتخب به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: دولت‌ها به طور معمول انتظارات نمایندگان مجلس را اجرایی نمی‌کنند؛ به طور کلی آقای رئیسی نیز مانند سایر رؤسای جمهور شعارهای اقتصادی را مطرح کردند.

نظری تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی کشور معیشت مردم است. علاوه بر این فاصله ضریب جینی، فقیر و غنی و فاصله طبقاتی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از جمله انتظارات از رئیس جمهور آینده توجه به درآمدهای صادراتی، ارتباط مؤثر با همسایگان و اشتغال جوانان فارغ التحصیل است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بورس از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در اولویت دولت جدید باشد و آقای رئیسی باید با یک تیم اقتصادی قوی این مسئله را رفع کند؛ زیرا مردم از این طریق سرمایه خود را از دست داده و دچار میلیاردها تومان ضرر شدند.

نظری بیان کرد: بحث نقدینگی نیز از عمده‌ترین مسائل کشور است که اگر مهار نشود؛ وضعیت فعلی تورم افزایش می‌یابد. نقدینگی باید به سمت تولید هدایت و مشوق‌های مناسبی نیز در این راستا برنامه‌ریزی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سرمایه گذاری و رشد اقتصادی صفر در کشور گفت: شفافیت در مباحثی نظیر انواع مالیات‌ها بسیار به رشد اقتصادی کمک می‌کند. البته نیاز به یک تغییر و تحول عمده در این زمینه است. در غیر این صورت تحرک اقتصادی لازم رخ نمی‌دهد.

308212