هانی‌زاده در گفت‌وگو با پرسون:

دوران دیپلماسی لبخند رو به اتمام است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: طبیعی است که دولت آقای رئیسی امکان ادامه مذاکرات با الگوهای ملی و اسلامی را دارد. شاید زمان سیاست لبخند در برابر غرب به پایان رسیده و رئیس جمهور منتخب با ادبیات چالشی و تهاجمی‌تر با آمریکا و غرب مواجه شود. 
تصویر دوران دیپلماسی لبخند رو به اتمام است

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای با تغییر دولت در ایران به خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، گفت: مذاکرات در چهارچوب برجام میان دولت سیزدهم و کشورهای 1+4 ادامه می‌یابد. احتمالا طی روزهای آینده یک خروجی قابل قبولی از مذاکرات ایران با این کشورها منتشر شود.

هانی‌زاده تصریح کرد: مذاکرات وین در حال حاضر به یک نقطه اتکایی رسیده است که احتمالا روزهای آینده یک توافق نهایی امضاء شود.

وی ادامه داد: دستاورد آقای روحانی تأثیر خود را بر جامعه خواهد گذاشت؛ اگر این اتفاق رخ ندهد؛ طبیعی است که دولت آقای رئیسی امکان ادامه مذاکرات با الگوهای ملی و اسلامی را دارد. شاید زمان سیاست لبخند در برابر غرب به پایان رسیده و رئیس جمهور منتخب با ادبیات چالشی و تهاجمی‌تر با آمریکا و غرب مواجه شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: رئیسی هرگز مسئله مذاکره و اساس برجام را منتفی نمی‌داند. اما شیوه مذاکره باید بر اساس الگوهای ملی با غرب در دستور کار ایشان باشد. قطعا ایران از این به بعد مدارا نکرده و ضمن ادامه مذاکرات بر اساس سیاست برد برد مذاکره را دنبال می‌کند.

هانی‌زاده بیان کرد: سیاست مماشات و لبخند تاکنون نتیجه‌ای به دنبال نداشته و یک تجربه متفاوت در دولت بعدی بهتر است. زیرا به طور کلی جامعه جهانی و به خصوص جهان غرب منصف نیست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در حال حاضر آمریکا سیاست جنگل را بر روابط بین‌الملل حاکم کرده است. زمانی که این قانون وجود داشته باشد؛ دولت‌ها برای احقاق حقوق خود با ادبیات تهاجمی غرب مواجه و تقابل را انتخاب می‌کنند. زیرا غرب نیز تابعی از اراده و تصمیم آمریکا است.

308046