رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

رفع تصرف اراضی، رشد ۱۱۰ درصدی یافت

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در رفع تصرف اراضی رشد ۱۱۰ درصدی داشته‌‌ایم گفت: در راستای احیای حقوق عامه با قدرت عمل می‌کنیم.

تصویر رفع تصرف اراضی، رشد ۱۱۰ درصدی یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مسئولان قضایی استان زنجان به مناسبت هفته قوه قضاییه صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان در راستای تجدید بیعت با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: هفته قوه قضاییه فرصتی است که بتوانیم عملکرد دستگاه قضایی را به عموم مردم برسانیم. خوشبختانه عملکرد دادگستری استان زنجان در سال 99 نسبت به سال‌های گذشته بسیار عالی بوده است و حتی وجود بیماری منحوس کرونا نتوانست مانعی برای خدمت‌گذاری بیشتر کارکنان دستگاه قضایی به عموم مردم شود.

وی با بیان اینکه در راستای گرامیداشت هفته قوه قضاییه 186 عنوان برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: تکریم کارکنان و قضات نمونه، ملاقات با زندانیان، دیدار چهره به چهرم با مردم، بخشی از برنامه دادگستری زنجان در هفته قوه قضاییه است؛ البته همه این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان به عملکرد دستگاه قضایی استان اشاره کرد و گفت: ورودی زندان‌ها در سال 99 نسبت به سال 98 با کاهش 14 درصدی مواجه شد. از سوی دیگر کمک زنجانی‌ها به آزادسازی زندانیان در سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش چند برابری مواجه شده و این یعنی اینکه به درستی می‌گویند زنجان شهر کریمان است.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف استان زنجان رتبه نخست کشوری را به لحاظ صلح و سازش 45 درصدی کسب کرده است، گفت: استان زنجان در اجرای سیاست‌ها در حوزه شورای حل اختلاف از میانگین کشوری بسیار جلوتر است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اضافه کرد: به لطف خدا خروجی پرونده‌های دادگستری در سال 99 نسبت به سال 98 با شتاب بیشتری انجام شد که جا دارد از کارکنان دادگستری استان تشکر کنم. متوسط رسیدگی به هر پرونده در استان 87 روز است و نسبت به میانگین کشوری که 99 روز است بسیار پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه دادگستری استان زنجان با جدیت تمام به معضل زمین‌خواری ورود کرده است، گفت: در سال گذشته یک هزار و 424 هکتار از اراضی استان رفع تصرف شد که نسبت به سال گذشته (یعنی سال 98) رشد 110 درصدی داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در پایان به ورود جدی دستگاه قضایی به احیای حقوق عامه اشاره‌ و تشریح کرد: دستگاه قضایی در هر جایی که منافع مردم به خطر بیفتد با جدیت ورود پیدا می‌‌کند. خوشبختانه در موضوع محل انباشت پسماندهای روی، به خطر افتادن آب‌های زیرزمینی، موضوع پساب آب، گران شدن غیرمعقول زمین، تخلف پیمانکاران و ده‌ها مورد دیگر دستگاه قضایی با قاطعیت ورود کرده و با متخلفان برخوردهای لازم را انجام داده است.

307960