مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست صمیمانه با هنرمندان؛

معرفی برند گردشگری قشم با استفاده از ظرفیت هنرمندان/ تمام روستاهای جزیره ظرفیت تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری را دارند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان حوزه‌های مختلف جزیره، می‌توان به معرفی بهتر برند گردشگری قشم پرداخت.

تصویر معرفی برند گردشگری قشم با استفاده از ظرفیت هنرمندان/ تمام روستاهای جزیره ظرفیت تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری را دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی درویش پور در نشست صمیمانه با اصحاب هنر و فرهنگ جزیره قشم، اظهار کرد: عنصر فرهنگ و هنر همواره نقش بسیار مؤثری در رشد و بالندگی جامعه داشته است.

وی ادامه داد: با تعامل، همفکری و همراهی بخش‌های مختلف و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در قشم می‌توانیم برای پیشرفت جزیره و توسعه متوازن منطقه اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: هنرمندان به‌واسطه تأثیرگذاری در جامعه می‌توانند در همراه کردن جوامع محلی برای معرفی ظرفیت‌های موجود، رونق صنعت گردشگری و توسعه جزیره قشم نقش مهمی ایفا کنند.

به گفته درویش پور؛ قشم دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری است و بندسازی و جریان سازی صنعت گردشگری جزیره باید متناسب با ذائقه مردم ایجاد شود تا شاهد رشد این صنعت در منطقه باشیم.

وی بابیان اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های زیرساختی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم، افزود: افرادی که مسئولیت‌پذیر هستند می‌توانند برای توسعه متوازن و پایدار منطقه اثرگذار باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: برای معرفی بهتر جزیره قشم و جذب گردشگر می‌توان از ظرفیت برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ملی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری بهره برد.

درویش پور با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی موجود برای جذب گردشگر در منطقه، خاطرنشان کرد: با معرفی هدفمند میراث ملموس و ناملموس جزیره می‌توانیم شاهد حضور گردشگران بیشتری در قشم باشیم.

وی بیان کرد: هر روستای جزیره قشم ظرفیت دارد تا تبدیل به مقصد گردشگری شود و می‌توان با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری به معرفی بهتر میراث فرهنگی ملموس و ناملموس جزیره کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و با تعامل و همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری و تمامی هنرمندان جزیره، می‌توانیم شاهد پویایی و معرفی بهتر برند گردشگری قشم جهت جذب گردشگران در منطقه باشیم.

درویش پور در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان جزیره قشم با همکاری یکدیگر باید "سرود قشم" را به‌عنوان یک نماد فرهنگی و هنری منطقه آماده کنند.

نقش هنرمندان برای معرفی میراث ملموس و ناملموس قشم

بر اساس این گزارش، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: ویژگی‌های فرهنگی و هنری موجود در جزیره قشم، این منطقه را تبدیل به یکی از بی‌نظیرترین نقاط کشور کرده است.

مهدی زارعی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع موجود در نقاط مختلف جزیره، افزود: هرکدام از روستاهای قشم دارای ویژگی خاصی هستند که می‌توان از آن‌ها برای معرفی توانمندی‌های مختلف و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس منطقه بهره گرفت.

وی اضافه کرد: میراث ملموس و ناملموس جزیره قشم می‌تواند یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری باشد که متأسفانه هنوز به‌خوبی معرفی نشده و راه طولانی برای معرفی این ظرفیت‌ها در پیش است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هنرمندان با توجه به جایگاه اجتماعی خود و تأثیرگذاری در میان جوامع محلی، در معرفی میراث فرهنگی و هنرهای بومی این منطقه نقش مهمی دارند.

به گفته زارعی؛ امروز باید با نگاهی جهانی و منطقه به فکر معرفی هنر و میراث ملموس و ناملموس جزیره قشم باشیم و با استفاده از این عناصر به جذب گردشگر و پیشرفت صنعت گردشگری کمک کنیم.

وی در پایان با اشاره به نکات مطرح‌شده از سوی اهالی فرهنگ و هنر قشم در این جلسه، خاطرنشان کرد: بیان مطالبات و مشکلات از سوی هنرمندان، اراده ما را برای پیگیری و رفع کمبودها جدی‌تر کرد.

همچنین علیرضا کمساری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد این اداره کل طی سال‌های گذشته ارائه کرد.

گفتنی است در این جلسه هنرمندانی به نمایندگی از 6 انجمن هنری فعال (شعر، داستان، عکس، هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی) به بیان نظرات و مطالبات خود پرداختند.

307884

سازمان آگهی های پرسون