دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی محور قزوین به بویین زهرا را پیگیری می کنم

محمد قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تغییر کاربری باغات و اراضی محور قزوین به بوئین زهرا گفت: مجموعه دادگستری استان قزوین در زمینه رفع تصرف از اراضی ملی، صیانت از باغستان سنتی قزوین، رفع تصرف بستر رودخانه‌ها که در راستای حقوق عامه بوده اقدامات موثری را انجام داده است.
تصویر تغییر کاربری اراضی کشاورزی محور قزوین به بویین زهرا را پیگیری می کنم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تغییر کاربری باغات و اراضی محور قزوین به بوئین زهرا گفت: مجموعه دادگستری استان قزوین در زمینه رفع تصرف از اراضی ملی، صیانت از باغستان سنتی قزوین، رفع تصرف بستر رودخانه‌ها که در راستای حقوق عامه بوده اقدامات موثری را انجام داده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در زمینه برخورد با بسیاری از حوزه ها باید آخرین مرحله باشد افزود: اگر توقع این است که دستگاه قضایی اولین مرحله باشد می بایست سایر دستگا ها تعطیل شوند این در حالی هست که دستگاه های متولی در بخش های مختلف برای انجام ماموریت و مسولیت دارای اعتبار و امکانات لازم هستند و اصل بر این است که جهاد کشاورزی و محیط زیست بر مجوز های که داده می شود نظارت لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید در زمینه تغییر کاربری ها از دستگا ه ههای متولی مطالبه کنیم چرا که حتی با تشکیل پرونده و محکومیت فرد، خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی قابل جبران نیست لذا باید در این حوزه ها بیشتر پیشگیری صورت بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خاطرنشان کرد: موضوع تخریب و تغییر کاربری اراضی کیلومتر چهار محور قزوین به بویین زهرا را به صورت ویژه بررسی می کنم

یاداور می شود که در کیلومتر 4 محور قزوین به بوین زهرا نرسیده به روستای پرسفیان برخی افراد سود جو ابتدا در اراضی کشاورزی و باغات این محور نخاله های ساختمانی تخلیه و پس از مدتی که اراضی دیگر قابل کشت نیست اقدام به تغییر کاربری و احداث واحد های تجاری و .. می کنند.

307801