پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش پنجم

فعالان بخش مسکن خواستار توجه دولت بعدی به بخش خصوصی هستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور بیان کرد: رئیس جمهور بعدی باید مردم، اصناف و بخش خصوصی را به کار گیرد. دولت هر چقدر قوی باشد؛ بدون همراهی مردم به عنوان سرمایه قادر به هیچ کاری نخواهد بود. برخی از نهادها مانند بانک‌ها و ارگان‌های خاص در حال ساخت و ساز خانه می‌باشند که این مسئولیت باید به بخش خصوصی واگذار شود.
تصویر فعالان بخش مسکن خواستار توجه دولت بعدی به بخش خصوصی هستند

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، بیان کرد: سال‌های طولانی است که آقای رئیسی را می‌شناسم و به طور کلی دغدغه فکری‌اش از زمانی که برای دریافت کد رهگیری مراجعه می‌کردم؛ تمایل به شفافیت بود.

قلی خسروی تصریح کرد: احتمال این که رئیسی دستورات خوبی در حوزه مسکن ارائه دهد، وجود دارد. البته که طرح‌ها باید همراه با برنامه باشد و صرف ارائه 5 هزار مسکن به مردم مشکل این حوزه را رفع نمی‌ کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بعدی باید مردم، اصناف و بخش خصوصی را به کار گیرد. دولت هر چقدر هم قوی باشد؛ بدون همراهی مردم به عنوان سرمایه قادر به هیچ کاری نخواهد بود. برخی از نهادها مانند بانک‌ها و ارگان‌های خاص در حال ساخت و ساز خانه می باشند که این مسئولیت باید به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور افزود: رئیس جمهور منتخب باید سعی در جلب اعتماد مردم داشته باشد. برای پرداخت یک مورد تسهیلات به مردم به میزانی مانع تراشی صورت می‌گیرد که این تسهیلات بی‌ارزش می‌شود.

قلی خسروی تصریح کرد: دولت آینده باید تسهیلاتی مانند زمین را به مردم و انبوه سازان واگذار کند و قوانین مزاحم را لغو کند تا ساخت و سازها افزایش یابد. برای مثال ساخت خانه سه طبقه در طول سه سال یعنی آفت پول و به هیچ وجه منطقی نیست.

307731