سلطانی‌فر:

همه کنار فوتبال ایستادیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: کارنامه ورزش درخشان بود و من از عملکرد ورزش دفاع می کنیم.
تصویر همه کنار فوتبال ایستادیم

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان تاریخ المپیک و پارالمپیک رونمایی شد. محمود نامجو، علی خجسته، محمد پذیرایی، اسماعیل علم خواه، ابوطالب طالبی، پرویز جلایر، سید شمس الدین سید عباسی، منصور برزگر، محمد رضا میرزایی جابری به همراه جهان پهلوان غلام رضا تختی نفراتی بودند که از سردیس آنها رو نمایی شد.

سردیس تختی متفاوت از بقیه قهرمانان المپیک است و تمام قد است در حالی که برای بقیه قهرمانان تنها قسمت سر آنها ساخته شده است.

این مراسم با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه وبودجه، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و پیروز حناچی، شهردار تهران، قاضی زاده وزیر پیشین بهداشت، معاونین، روسای فدراسیون ها، پیشکسوتان، قهرمانان و خانواده های آنها در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم از تالار پارالمپیک توسط نوبخت افتتاح شد.

پس از آن کلیپ زندگینامه قهرمانان پخش شد و در نهایت از سردیس قهرمان رونمایی شد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: برخی ها عملکرد ورزش را به چالش می کشانند اما من به عنوان مسئول ورزش ایران بر خودم واجب می دانم از عملکرد ورزش در ۴۲ سال گذشته دفاع کنم. در المپیک لندن و ریو درخشان ترین نتایج کاروان ایران کسب شد و کارنامه عملکرد ورزش ایران در مقایسه با قبل از انقلاب درخشان است.

او ادامه داد: رتبه کشور در بخش های دیگر شاید ۷۰ یا ۸۰ باشد اما در ورزش جزو ۲۲ کشور اول جهان و در آسیا هم جزو پنج کشور اول قرار داریم. فوتبال ایران علی رغم رفتار ناعادلانه و ناجوانمردی که AFC داشت و تلاش کردند که بحرین را بالا بکشانند، در چهار بازی چهار پیروزی کسب کرد و همه کنار فوتبال ایستادیم. در آستانه المپیک هستیم و حتما می توانیم با عزم و اراده با کسب بیشترین سهمیه در تاریخ که ۶۵ سهمیه است، موفق شویم. امیدوارم در المپیک و پارالمپیک توکیو کارنامه ای به دست می آوریم که ماحصل تلاش های ما خواهد بود.

ایسنا

307686