واکسیناسیون 69 درصدی افراد بالای 70 سال در گلستان

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۷۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال و ۶۹ درصد گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان واکسن کرونا دریافت کردند.
تصویر واکسیناسیون 69 درصدی افراد بالای 70 سال در گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، دکتر عبدالرضا فاضل پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گلستان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: طی ۱۶ ماه از زمان شیوه ویروس کرونا، چهار پیک را در این استان پشت سر گذاشتیم. در پیک اول در اسفندماه ۹۸، بیماران زیادی داشتیم و بعد از آن در هر پیک تعداد بیماران نسبت به پیک قبلی، کمتر شد.

وی افزود: طی این مدت ۳۱۳ هزار مورد بازدید از اماکن مختلف انجام شد که ۲۳ هزار مورد به مرجع قضایی معرفی و ۱۰۱۷ مورد نیز پلمب انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد کادر درمان استان واکسن کرونا دریافت کردند و مابقی داوطلب دریافت واکسن نبودند.

فاضل گفت: در این ایام ۱۴ بیمارستان و ۲۳ مرکز منتخب درگیر خدمات رسانی به بیماران کرونایی بودند. بیشترین بستری های کرونایی ما در استان به ترتیب مربوط به گرگان، گنبدکاووس، علی آباد کتول و کردکوی بوده است.

وی تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا ۸ دستگاه اکسیژن ساز، ۱۱۰ دستگاه ونتیلاتور، ۶ دستگاه تانک اکسیژن، ۳ دستگاه رادیولوژی و چندین دستگاه دیگر مجموعا به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان وارد گلستان شد.

فاضل بیان کرد: همچنین طی این مدت ۴۰ میلیارد تومان برای دارو خاص بیماران کرونایی در استان هزینه شد. در این مدت ۱۴۱۲ پارت توزیع اقلام دارویی به بیمارستان ها انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در استان مجموعا ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی داریم که از این تعداد ۲۵۰۰ تخت در بخش دولتی است. با پیگیری های صورت گرفته، طی دو سال اخیر ایجاد ۲۲۰۰ تخت بیمارستانی در استان آغاز شده است.

فاضل با اشاره به تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه تپه، گفت: این بیمارستان که از سال ۹۶ کلنگ زنی شده، فردا به بهره‌برداری می‌رسد. برای ساخت این بیمارستان بنیاد علوی ۸۰ میلیارد تومان هزینه کرده و دانشگاه علوم پزشکی نیز ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه کرده است.

منبع:ایسنا

307272