10 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ مشترک جدید گاز طبیعی در سالجاری به جمع مصرف کنندگان اضافه شده است از اجرای بیش از ۹ هزار و ۸۹۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در این استان خبر داد.
تصویر 10 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، اسماعیلی روز دوشنبه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از پنج هزار و ۲۰۰ متر شبکه گاز طبیعی به شبکه سراسری گاز متصل شده است، بیان کرد: با احتساب این میزان شبکه‌گذاری، بیش از ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در شهرها و بیش از هفت هزار و ۴۸ کیلومتر شبکه‌گذاری در روستاهای استان اردبیل اجرا شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ مشترک جدید گاز طبیعی در سال جاری به جمع مصرف کنندگان اضافه شدند که با احتساب این میزان مشترک جذب شده، تعداد کل مشترکان گاز طبیعی استان اردبیل از بدو تاسیس شرکت تا کنون به بیش از ۵۱۱ هزار مشترک رسید که از این تعداد بیش از ۳۷۴ هزار مشترک در شهرها و افزون بر ۱۳۷ هزار مشترک در روستاها از این خدمت برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به دشواری شبکه‌گذاری گاز طبیعی در مناطق صعب العبور افزود: کار در مناطق جنوبی استان به واسطه کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها با دشواری‌هایی همراه است که هزینه و زمان اجرای طرح‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به طوری که در برخی نقاط به منظور جابه‌جایی لوله‌های گاز از چهارپایان نیز کمک گرفته شد اما با همه این مسائل شبکه‌گذاری کماکان با همت و جدیت مسئولان و پیمانکاران به سرعت در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد گازرسانی به ۱۱۰ روستای دیگر خواهیم بود.

به گفته وی، ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۶ درصد است و تا پایان سال جاری نیز با بهره‌برداری از ۱۱۰ روستای دیگر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

بر اساس آمارهای موجود از مجموع بیش از یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

منبع:ایرنا

307193