احیای ظرفیت تجارت بین‌المللی اردبیل در دولت سلام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سلام تلاش خواهد کرد تا ظرفیت تجارت بین‌المللی در اردبیل احیا و در این حوزه اشتغال پایدار برای جوانان شکل بگیرد.
تصویر احیای  ظرفیت تجارت بین‌المللی اردبیل در دولت سلام

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، قاضی‌زاده هاشمی 26 خرداد در برنامه تلویزیونی و گفت‌و گو با اهالی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن 12 شهرستان و به عنوان استان چهار فصل از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر در بخش‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و تجارت برخوردار است.


وی ضرورت احیای تجارت بین‌المللی را در این استان در همسایگی جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای میانه یادآور شد و تصریح کرد: منابع غنی آب، خاک،‌ تولید انرژی زمین گرمایی و استعدادهای بی‌نظیر نیروی انسانی استان اردبیل را به استانی کارآمد و سرآمد در مسیر تحول تبدیل کرده که قطعا در دولت سلام تلاش خواهیم کرد تا همه ظرفیت‌های این استان را به وضعیت بالفعل برسانیم.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نرخ بالای بیکاری و مهاجرت جوانان از این استان به سایر مناطق کشور اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکلات راهکارهایی وجود دارد که در دولت سلام سعی خواهیم کرد با اجرایی کردن این راهکارها به توانمندی شهرستان‌های مختلف کمک کنیم.


قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان‌های مختلف استان اعم از مناطق مرزی و شهرستان سرعین با داشتن استعداد بی‌نظیر گردشگری افزود: در شهرستان بیله‌سوار در کنار احیا و توسعه گمرک و بازارچه مرزی به سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و فرآوری اقدام خواهیم کرد.


وی موقعیت شهرستان پارس‌آباد را در بخش کشاورزی یادآور شد و خاطر نشان کرد: کشت و صنعت مغان یک ظرفیت بی‌نظیری است که به دلیل عدم انسجام مدیریتی در کشور در مقطعی به بخش خصوصی واگذار شد اما دوباره مدیریت دولتی عهده‌دار مسئولیت این مجموعه شده و امیدواریم به کارآمدی و توسعه کشت و صنعت مغان بر مبنای نظام فناوری‌های جدید و دانش‌بنیان همت کنیم.


قاضی‌زاده هاشمی مشکل شهرستان پارس‌آباد را نبود راه‌های مواصلاتی مناسب و عدم وجود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در بخش کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: مردم خلخال نیز باید در بخش گردشگری به خواسته‌ها و مطالبات خود دست پیدا کنند و در کنار آن سعی خواهیم کرد تا این شهرستان را به قطب ورود گردشگران از شمال به مناطق مختلف استان تبدیل کنیم.


وی به شهرستان سرعین به عنوان چشمه‌های بهشتی با جذب هشت میلیون گردشگر در طول سال اشاره کرد و گفت: با برچیدن بساط کرونا سعی خواهیم کرد تا صنعت گردشگری را رونق بخشیده و در کنار آن از منابع آب و خاک این شهرستان بهترین بهره را ببریم.


قاضی‌زاده هاشمی ضرورت توسعه بخش گردشگری کوثر و همچنین تقویت حوزه صادرات در شهرستان گرمی را در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی و بخش خصوصی یادآور شد و اظهار کرد: در شهرستان مشگین‌شهر نیز که پل معلق آن برند جهانی است، تلاش خواهیم کرد تا بازارچه‌های مرزی فعال شده و از حاشیه‌نشینی و برخی کمبود و خلأ در حوزه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات لبنی با همراهی بخش خصوصی استقبال کنیم.


وی به دیگر ظرفیت‌های شهرستان‌های نیر و نمین اشاره کرد و افزود: در این شهرستان‌ها نیز در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب ارتباطی باید شهرک تخصصی آب و منطقه فندقلو احیا شده و به تقویت نظام گردشگری کمک شود.


قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هر چند دشمنان می‌خواهند با دامن زدن به برخی مسائل قومیت و مرزی در این منطقه از شرایط آرام و ایمن در این استان جلوگیری کنند اما تمام تلاشمان بر این خواهد بود تا ظرفیت‌های این استان را احیا کنیم.


وی به شکاف درآمدی مردم و تورم کمرشکن در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رویکردهای دولت سلام استفاده از ظرفیت 450 شهرستان در کشور است تا همه این شهرستان‌ها به عنوان پایتخت به صورت کامل و با اختیاراتی نظیر پایتخت بتوانند در مسیر توسعه، عمران و آبادانی گام بردارند.


قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: ما سعی خواهیم کرد تا در کنار حفظ نخبگان در شهرستان‌ها برای سربازی جوانان در بهترین فصل عمرشان برنامه‌ریزی درستی را انجام دهیم تا مشکل سربازی با ایجاد دوره‌های مهارتی و اشتغالزا سر و سامان پیدا کند.


نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: ما اختیارات هیئت وزیران را به فرمانداران خواهیم داد تا آنها بتوانند به تناسب موقعیت هر شهرستان تصمیم‌گیری‌ها و توزیع منابع را انجام دهند که این امر قطعا به نفع مردم خواهد بود.


وی ضرورت اعمال حاکمیت مردم را یادآور شد بیان کرد: دولت سلام دولت ضد مردم نخواهد بود بلکه مردم در مدار و محور کارها خواهند بود و ما برای استیفای حقوق مردم تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد.


قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سخنان خود گفت: در صورت نارضایتی مردم ما قادر خواهیم بود 13 هزار و 500 فرماندار، معاونین و مدیران ارشد استان‌ها را با نظر مردم جابجا کرده و یا عزل کنیم.


وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی، انسانی، زیرساختی، مزیت شغلی همه شهرستان‌ها تلاشمان بر این است تا منابع بانکی و سایر منابع کشور را در شهرستان‌ها توزیع کنیم تا آنها بتوانند از عقب‌ماندگی مزمن و تبعیض‌هایی که در این سال‌ها روا داشته شده، خارج شوند.

منبع:ایسنا

306059