دستگیری شکارچیان متخلف در خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ۲ شکارچی غارت‌گر حیات وحش که اقدام به شکار غیر مجاز در فصل ممنوعه شکار در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان کرده بودند، دستگیر شدند .
تصویر دستگیری شکارچیان متخلف در خلخال

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، مهدی کسائی افزود: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست خلخال از این دو شکارچی متخلف ۲ قبضه اسلحه شکاری و همچنین لاشه ۱۵ قطعه کبک شکارشده از منطقه حفاظت شده آق داغ واقع در بخش مرکزی این شهرستان کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره با آثار زیان‌بار و جبران ناپذیر ناشی از شکار وحوش در فصل بهار و زمان زادآوری حیوانات وحشی اظهار کرد: برای مقابله با تعرض به حیات وحش شهرستان ، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اضافه کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (ج) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر قطعه کبک ماده نه میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می شود.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

منبع:ایرنا

307108