انهدام باند ۶ نفره سرقت تلفن همراه

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند ۶ نفره سرقت تلفن همراه به شیوه قاپ زنی و کشف بیش از ۱۱۵ فقره سرقت به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان خبر داد.
تصویر انهدام باند ۶ نفره سرقت تلفن همراه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی کنجوریان اظهار داشت: با توجه به تعدد وقوع سرقت خصوصا سرقت گوشی تلفن همراه بعضا توسط افراد با سنین پایین در سطح شهر تهران و محدوده پایگاه ششم پلیس آگاهی و به دلیل حساسیت موضوع، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص این پایگاه، برای بررسی ویژه و دقیق‌تر موضوع، وارد عمل شدند.

وی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته و آنالیز سرقت‌ها مشخص شد چندین فقره سرقت قاپ زنی گوشی تلفن همراه به صورت سریالی و با شیوه و شگرد مشابه و با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت در جنوب شرق تهران به وقوع پیوسته که با تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته، تصاویر چند نفر از سارقان در بعضی از صحنه‌ها به دست آمد، در نهایت با بهره گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم، هویت یکی از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای به نام «میثم» شناسایی شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی اظهار داشت: با توجه به شناسایی یکی از سارقان و اینکه این فرد سابقه دار نیز بوده و با کمک همدستان خود به صورت باندی و گسترده اقدام به سرقت می‌کردند، محل اختفای آنان شناسایی و با هماهنگی با مرجع قضائی، نهایتا همه اعضای باند دستگیر می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: به همراه ۶ نفر اعضای باند و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، سه قبضه سلاح سرد (چاقو) و یک عدد گاز اشک آور، ۳ دستگاه موتور سیکلت که در سرقت‌ها و جرایم ارتکابی از آن‌ها استفاده می‌کردند نیز کشف و ضبط شد.

کنجوریان افزود: طی استعلام صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه از موتورسیکلت‌های توقیفی دارای سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۱۲۱ "سلیمانیه" بوده که با دعوت از مال باختگان (صاحب موتورسیکلت و گوشی‌های مسروقه مکشوفه) ضمن تحویل موتورسیکلت و اموال، اظهارات و شکایت آنان نیز ضمیمه پرونده شد.

وی ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه متهمان منکر جرایم صورت گرفته بودند، اما در تحقیقات تکمیلی با توجه به دلایل، مدارک و مستندات چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشته و ضمن اعتراف و اقرار به سرقت‌های متعدد عنوان کردند که گوشی‌ها را پس از سرقت برای تامین مایحتاج خود به افراد عبوری، رهگذر (عمدتاً اتباع بیگانه) به فروش رسانده و در حال حاضر قادر به معرفی مالخران نیستند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه با تلاش کارآگاهان از افرادی که دارای پرونده وقوع سرقت گوشی قاپی در این یگان بوده اند دعوت شده که بیش از ۱۱۵ نفر از مال باختگان موفق شدند متهمان را به عنوان سارقان اموال خود شناسایی کنند؛ اضافه کرد: ارزش ریالی اموال مسروقه بنا به اعلام کارشناسان یک میلیارد تومان برآورد شده است.

307806