چند نکته درباره انتخابات جمعه

از نظر نگارنده، آقای همتی هم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نباخت، چون اصلا برای پیروزی نیامده بود.
تصویر چند نکته درباره انتخابات جمعه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد محمودی نوشت: 1-‌ ‌خدا رحمت کند آیت‌ا... هاشمی را که وقتی در اسفند سال ۹۳ رقابت ریاست خبرگان را به مرحوم آیت‌ا... یزدی واگذار کرد، در یک جمع خصوصی از ایشان سوال شد، آیا گلایه‌ای از این شکست و بدقولی کسانی که قول داده بودند به شما رای بدهند، دارید؟. ایشان گفته بودند: «هیچ گلایه‌ای ندارم، من در انتخابات هیات‌رئیسه خبرگان نباختم، چون پای عهدم ایستادم و خودم را عرضه کردم، آنهایی باختند که به عهد خود، وفا نکردند».

2- از نظر نگارنده، آقای همتی هم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نباخت، چون اصلا برای پیروزی نیامده بود!. همتی «غیر‌سیاسی‌ترین کاندیدای تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری کشور» بوده است که از پشت میز ریاست بانک مرکزی ایران به داخل تنور داغ «سیاسی‌ترین انتخابات» کشور پرتاب شده، تا مناسب‌ترین سیبل حملات برای کاندیداهای جناح مقابل شود که شد!. آقای همتی آنقدر غیرسیاسی بود که حتی تا آخرین مناظره هم، نتوانست خود را به سبد ثابت رای بزرگانی نظیر آیت‌ا... هاشمی، منتسب کند و ترجیح داد در فضایی سیال به تحقق برخی احتمالات ناممکن، امید ببندد!. اما «حضور جوانمردانه» آقای همتی در انتخابات ۱۴۰۰ - به‌رغم آگاهی از مخاطرات پیش‌رو و عدم‌آمادگی خودش- عامل روشنگری تاریخی شد و نشان داد آیت‌ا... هاشمی با رفتن خود، «وفای به عهد» را هم - حتی با وجود آگاهی از شکست‌های احتمالی و پرداخت هزینه‌های فراوان- با خود برده است!. در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، آقای همتی نباخت؛ بلکه آنانی باختند که در محاسبه سود و زیان خود، ترجیح دادند «عافیت» خود نگه دارند و «عاقبت» مردم را فراموش کنند. به همین خاطر باید به آقای همتی خدا قوت گفت و باخت اصلی انتخابات ۱۴۰۰ را به نام کسانی نوشت که بر‌خلاف «مرام هاشمی»، همراهی پنهان با «کاهش مشارکت مردم» را بر طرفداری عیان برای «افزایش قوت همتی» ترجیح دادند و به آن عمل کردند!. به قول حضرت سعدی: قیمت عشق نداند، قدم صدق ندارد/ سست عهدی که تحمل نکند بار جفا را.

۳- درباره پیروزی آیت‌ا... رئیسی هم ضمن تبریک به ایشان، نکاتی دارم که به صورت جداگانه خواهم نوشت، ولی خدمت ایشان به عنوان شخصیتی معتدل عرض می‌کنم اولین چالش خود را نه با «مخالفان» خود، که با برخی «موافقان» ریاست‌جمهوری خود خواهد داشت که سال‌هاست سیاست خارجی نظام و «برجام» را نقدو گاه تخریب کردند و یقینا عقلانیت و مشی آیت‌ا... رئیسی را هم در این زمینه برنخواهند تابید و یقینا اولین تقابل علنی آنها هم با آیت‌ا... رئیسی در زمینه انتخاب وزیر خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواهد بود. ان‌شاءا... موفقیت آیت‌ا... رئیسی در جایگاه ریاست‌جمهوری، آبروی جدیدی را برای روحانیت در داخل و خارج از کشور به ارمغان بیاورد.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

307056