«موسیقیدان» در پرس تی وی می نوازد

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «موسیقیدان» (The Musist) به بررسی کارکرد ابزاری موسیقی در اغفال جوانان غربی، همچنین رویکرد بیدارگرانه موسیقی در وجه مقابل می‌پردازد.
تصویر «موسیقیدان» در پرس تی وی می نوازد

به گزارش سایت خبری پرسون، نقش‌آفرینی و تاثیر گروه‌های موسیقی در بیداری جوانان غربی و به خصوص آمریکایی‌ها و البته اغفال آنان، دستمایه ساخت مستند «موسیقیدان» به تهیه کنندگی محمدجواد اتابکی و کارگردانی مجید شکاری قرار گرفته است.

شکاری در اثر خود که محصول سال ۲۰۲۰ است، با اشاره به پیشرفت اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، به نقش رسانه‌ها و هنر موسیقی در آگاهی‌بخشی جوانان این کشور به خصوص در دهه 60 میلادی از جنایت‌های متعدد دولت‌شان از جمله در هیروشیما و ناکازاکی، حمایت از کودتای نظامی در یونان و سوریه و سرنگونی دولت مصدق در ایران می‌پردازد.

سیر مستند «موسیقیدان» در ادامه به عملکرد گروه‌های موسیقی در این روشنگری و بیداری افکار عمومی از جمله گروه رولینگ استونز می رسد که در زمینه موسیقی راک اندرول فعالیت می‌کرد.

این مستند همچنین اشاره دارد به مواجهه دولت آمریکا با این موج اعتراضی شکل گرفته از سوی گروه‌های موسیقی و اقداماتی که برای خنثی کردن فعالیت‌های آنها انجام گرفته است، از دستگیری و زندانی کردن‌شان در زمان جنگ ویتنام گرفته تا ترویج مصرف مواد مخدر در میان آنها و منحرف کردن از هدف اصلی‌شان.
مستند «موسیقیدان» به کارگردانی، نویسندگی و تدوین مجید شکاری، یکشنبه ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه پرس تی وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۲۱:۰۰ و بامداد دوشنبه ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

307036