هواشناسی:

وزش باد در زنجان جان گرفت

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، با بیان اینکه وزش باد از ساعاتی قبل در این استان با سرعت نسبتا شدید آغاز شده گفت: هوای اغلب مناطق زنجان را تحت تاثیر قرار داده است.

تصویر وزش باد در زنجان جان گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سونا صرفی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هواشناسی، شدت وزش باد بیشتر شده و ممکن است به ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد و این وضعیت جوی حاکم، امشب نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرعت وزش باد در زنجان و گرماب ۴۴ کیلومتر، خدابنده ۴۷ کیلومتر، گزارش شده است به میزان دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۲۷ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نکرده است.

این کارشناس هواشناسی، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ابهر با میزان دمای ۱۷+ درجه سانتیگراد و ماهنشان نیز با ۳۹+ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان خنکترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شدند.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده میزان کمینه و بیشینه دما در ماهنشان ۲۱ و ۳۹، زرین رود ۲۱ و ۳۸، دندی ۱۷ و ۳۸، گرماب ۲۰ و ۳۸، گیلوان ۲۳ و ۳۷، چورزق ۲۳ و ۳۷، فیله خاصه ۲۳ و ۳۷، حلب ۲۱ و ۳۷، خیرآباد ۱۹ و ۳۷، نیک پی ۱۷ و ۳۶، آب بر ۲۴ و ۳۶، خرمدره ۲۰ و ۳۵، پری ۱۷ و ۳۴، ابهر ۱۷ و ۳۴، صائین قلعه ۲۱ و ۳۴، دانشگاه زنجان ۲۱ و ۳۴، زنجان ۲۰ و ۳۳، فرودگاه زنجان ۲۳ و ۳۳، سجاس ۲۰ و ۳۳، ارمغانخانه ۲۰ و ۳۲، سلطانیه ۲۰ و ۳۲ و قیدار ۲۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شد.

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: در مجموع دمای هوای این استان، فردا /دوشنبه/ تغییر چندانی نخواهد داشت اما روز سه شنبه هوا در برخی از مناطق زنجان گرمتر شود.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

306997

مطالب مرتبط