معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مطرح کرد؛

درجه پنجم توسعه و تعمیق ساخت داخل بر شانه‌های دیار غواصان دریادل

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان موفق به کسب رتبه پنجم توسعه و تعمیق ساخت داخل شد.

تصویر درجه پنجم توسعه و تعمیق ساخت داخل بر شانه‌های دیار غواصان دریادل

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علی کلانتری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در جهت تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات، در سال گذشته شاهد کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی به میزان ۱۶۲ میلیون دلار بودیم.

وی یادآور شد: در این راستا با تحقق ۲ و نیم برابری تعهد استانی، زنجان توانست رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: واحدهای تولیدی فعال در این بخش به ۲ گروه جایگزینی واردات و صرفه‌جویی ارزی در محصولاتی که طی اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به داخلی‌سازی داشته است، تقسیم شده‌اند.

کلانتری عنوان کرد: به منظور حمایت از این واحدها، ۳۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در برنامه نهضت ساخت داخل با رویکرد جایگزینی واردات به بانک معرفی شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: از جمله محصولات واحدهای تولیدی استان جهت جایگزینی واردات می‌توان به نمک نایلون، پارچه ایربگ خودرو، بنتونیت فعال شده، فیلم پلی اتیلن چاپ شده، کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر، قطعات لوله‌های عایق و مسی، انواع فیلتر پرس با گریدهای معدنی و غذایی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین پالس اکسیمتر، بافندگی پارچه جین و پارچه پنبه ای از جمله تولیدات استان در راستای صرفه‌جویی ارزی از طریق داخلی‌سازی است.

منبع: ایرنا

306640