چهار پروژه آموزشی آماده بهره‌یرداری در کرج

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس اعلام کرد که برای سال تحصیلی جدید چهار پروژه فضای آموزشی در فردیس آماده بهره برداری است.
تصویر چهار پروژه آموزشی آماده بهره‌یرداری در کرج

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، ولی اله احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این چهار پروژه آموزشی شامل مدارس امیرسلیمانی، بعثت ، وحدت و دمیرچی در مجموع با ۵۳ کلاس درس و با ظرفیت حدود ۲ هزار دانش آموز است.

وی با اشاره به اینکه این سه پروژه آموزشی نوسازی و یک پروژه خیرساز است، اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز در طول سال های گذشته در ساخت فضاهای آموزشی با اداره آموزش و پرورش فردیس مشارکت داشته‌اند.

احمدی افزود: اکنون چهار پروژه تخریب و بازسازی و خیر ساز با ظرفیت ۶۲ کلاس درس جدید در شهرستان فردیس در دست ساخت است.

وی با اشاره به تراکم جمعیت دانش آموزی در شهرستان فردیس افزود: فردیس فقیرترین نقطه ایران به لحاظ سرانه فضای آموزشی است ، سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز بیش از هشت سانتی متر مربع است ،این رقم در کشور۵.۴ سانتی مترمربع، در استان البرز۳.۳ سانتی مترمربع و در شهرستان فردیس ۱.۸۰ سانتی مترمربع است.

احمدی، سرانه فضای آموزشی فردیس را کمتر از یک دوم میانگین استان البرز عنوان کرد و گفت: فضای آموزشی در فردیس یکی از نیازهای مبرم بوده که بارها به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان گفت: انتظار می رود شورای اسلامی شهر و شهرداری فردیس نیز نسبت به کمبود فضای آموزشی در این منطقه اهتمام ورزند.

وی از مسوولان شهرستان فردیس خواست زمین هایی که کاربری آموزشی دارد در اختیار اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج برای ساخت مدرسه قرار دهند.

شهرستان فردیس ۸۶ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع:ایرنا

306593