مدرسه استعدادهای درخشان و یک هنرستان در فردیس تکمیل شد

مدیراداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس تکمیل مدرسه استعدادهای درخشان و یک هنرستان برای نخستین بار خبر داد.
تصویر مدرسه استعدادهای درخشان و یک هنرستان در فردیس تکمیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، ولی اله احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پروژه هنرستان فنی شاهد شهید پناهی در کریم آباد مشکین دشت با ۶ کلاس درس، تکمیل وآماده بهره برداری است.

وی توضیح داد: پروژه دوم شامل مدرسه شهید باهنر۲ با ۱۰ کلاس درس واقع درشهرک وحدت است که به آموزش دانش آموزان متوسطه اول پسر استعداد های درخشان(تیز هوشان)اختصاص پیدا کرده است که هر ۲ مدرسه(فنی شاهد و استعدادهای درخشان)برای اولین بار در سطح شهرستان دایر می شوند.

وی از آمادگی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج وشهرستان فردیس برای بازگشایی مدارس از اول مهر خبر داد و اظهار داشت: تمام مدارس دولتی وغیر دولتی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس با آمادگی کامل و در صورت تصمیم ستاد کرونای کشور و وزارت آموزش و پرورش از اول مهر، آماده باز گشایی کامل خواهند بود.

احمدی درقالب گزارشی از اجرای پروژه مهر ۱۴۰۰ گفت: نحوه بازگشایی و ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش همه ساله در قالب یک دستورالعمل کامل و جامع تحت عنوان پروژه مهر ازاول بهمن و با ابلاغ از سوی وزارت متبوع به ادارت کل و مناطق ابلاغ واجرا می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس افزود: بعد از ابلاغ دستور العمل پروژه مهر از استان، کمیته های هشت گانه در مناطق تشکیل و فعالیت خود نسبت به شرح وظایف ابلاغی را آغاز می کنند.

احمدی گفت: کمیته مرکزی مستقر در معاونت متوسطه،کمیته ثبت نام ونظارت ،تعمیر وتجهیز،ساماندهی نیروی انسانی،بهداشت واطلاع رسانی از جمله کمیته های هستند که برای آماده سازی مدارس جهت بازگشایی و زیر نظر مدیر ناحیه و در قالب پروژه مهر فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: با توجه به تراکم جمعیت در شهرستان فردیس یکی از مشکلات عمده این مدیریت کمبود فضا آموزشی وتامین نیروی انسانی است که برای حل مشکل فضای آموزشی، همکاری خوبی با سازمان نوسازی وتجهیز مدارس استان البرز وجامعه خیرین مدرسه ساز شهرستان فردیس که در یک سال اخیر با پیگیری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تشکیل شده است را داشتیم .

وی افزود: ۱۰ پروژه مدرسه سازی در سطح شهرستان در حال ساخت است؛ پروژه خیری بعثت ( ۲ ) با ۱۲ کلاس درس واقع در شهرک بعثت هم تا پایان آبان ۱۴۰۰ تکمیل و تجهیز و تحویل آموزش و پرورش شهرستان خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس ادامه داد: هفت پروژه آموزشی از ۱۰ پروژه باقی مانده شامل سه پروژه خیری امیر سلیمانی با ۲۴ کلاس درس واقع در فلکه پنجم فردیس، آیت اله سعید با ۱۲ کلاس درس در سرحد آباد و مجید قاسمی با ۱۶ کلاس درس درشهرک ۱۱۰ تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل وتحویل آموزش وپرورش شهرستان فردیس خواهد شد.

وی گفت: همچنین چهار پروژه دیگر شامل امیرسلیمانی(۲)، زرین فر، رضوان و پورکاشانی در مجموع به تعداد۵۰ کلاس درس تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تکمیل و قابل بهره برداری می شود.

مدیر اجرای پروژه مهر ناحیه ۲ کرج و فردیس در بحث ساماندهی نیروی انسانی اظهار داشت: تعداد ۴۶ هزار و ۵۰۰ دانش اموز ابتدایی در یک هزار و ۳۲۳ کلاس درس، ۲۱ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول راهنمایی در۶۱۳ کلاس ، ۱۱ هزار دانش آموز دوره متوسطه دوم در۳۴۲ کلاس درس و پنج هزار دانش آموز دوره فنی و کاردانش در۲۴۵ کلاس درس ساماندهی وثبت نام شده اند.

وی افزود: ۸۳ هزار و ۵۰۰ دانش اموز در مدارس دولتی و ۲۰ هزار دانش اموز در مدارس غیر دولتی در مجموع ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ثبت نام شده در شهرستان در قالب دوهزار و ۵۲۲ کلاس درس ثبت نام و ساماندهی شده اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت: در حوزه بهداشت و سلامت هم از طریق کمیته بهداشت پروژه مهر از سطح مدارس بازدید میدانی صورت گرفته ومشکلات احتمال شناسایی و برابر دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا اقدامات عملی جهت رفع آن ها صورت گرفته است ومدارس به لحاظ بهداشتی آماده میزبانی از دانش آموزان از اول مهر برابر نظر ستاد کرونا می باشد.

احمدی افزود: تاکنون بیش از چهار هزار نفر از فرهنگیان این اداره دز اول و دوم تزریق واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

339040