ناهماهنگی AFC در زمان‌بندی بازی‌های آسیایی

در یک اتفاق عجیب، بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی با لیگ قهرمانان آسیا تداخل دارد.
تصویر ناهماهنگی AFC در زمان‌بندی بازی‌های آسیایی

به گزارش سایت خبری پرسون، با پایان این مرحله از مسابقات مقدماتی جام جهانی، چهره ۱۲ تیم حاضر در مرحله نهایی مشخص شد. بر این اساس قرعه کشی این رقابت‌ها سوم تیر برگزار می‌شود. این دور از رقابت‌ها قرار است از پنجشنبه ۱۱ شهریور شروع شود. بعد از قرعه کشی، برنامه کامل بازی‌های تیم ملی ایران در دور نهایی انتخابی جام جهانی مشخص می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز نحوه برگزاری بازی‌ها را مشخص نکرده اما احتمال اینکه بازی‌های رفت و برگشت به صورت متمرکز برگزار شود زیاد است. در شرایطی که ۱۱ شهریور به عنوان زمان برگزاری این بازی‌ها اعلام شده چند روز بعد هم قرار است مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود. بازی‌های این مرحله که پرسپولیس، تراکتور و استقلال نماینده‌های ایران هستند ۲۳ و ۲۲ شهریور برگزار می‌شود که در فاصله اندک با مسابقات مقدماتی جام جهانی حاکی از برنامه ریزی عجیب این رقابت‌هاست.

به عبارتی بازیکنان ملی پوش فرصت چندانی برای حضور در تمرینات تیم باشگاهی خود ندارند و باید بلافاصله پس از بازی‌های سنگین مقدماتی جام جهانی به یک تورنمنت آسیایی دیگر رفته و در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. این تازه در شرایطی است که بازی‌های مقدماتی جام جهانی تا پیش از این تاریخ به اتمام برسد که عملاً امکان پذیر نیست. این نحوه برنامه ریزی در نوع خود عجیب و بی سابقه است.

306068