مدیرعامل آبفای استان مرکزی:

مصرف آب در استان مرکزی چهار و ۶ دهم درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: میزان حجم آب مصرفی در سال جاری به‌دلیل افزایش دمای هوا ا چهار و ۶ دهم درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش دارد و این در شرایطی است که بارندگی در سال زراعی جاری کاهش چشمگیر دارد.

تصویر مصرف آب در استان مرکزی چهار و ۶ دهم درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،یوسف عرفانی نسب روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: میانگین شاخص مصرف آب مشترکان استان در خرداد ماه سال گذشته پنج هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه بود اما اکنون ۲۴۰ لیتر افزایش به پنج هزار و ۳۴۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی اظهار داشت: افزایش مصرف آب در استان ارایه خدمات به مشترکان را سخت می‌کند و باید آحاد جامعه با توجه به کاهش بارندگی و گرمی هوا الگو مصرف را بیشتر رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: برخی مشترکان در شهرهای استان همکاری قابل قبولی در مصرف آب ندارند و برخی ساکنان شهرهای استان که در مناطق خنک واقع هستند، آب بیشتری مصرف می‌کنند.

عرفانی‌نسب افزود: امسال به دلیل کاهش بارندگی وضعیت مطلوب نیست و ۴۸ درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش بارندگی در استان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: ۷۰ درصد از منابع آبی تامین کننده استان مرکزی از محل آب‌های زیرزمینی و ۳۰ درصد از سدها تامین می‌شود که با توجه به کاهش بارندگی در بخش روستایی تامین آب سخت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بیشترین نگرانی در تامین آب مصرفی مشترکان امسال در بخش روستایی است و اکنون ۲۵ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

عرفانی نسب افزود: ممکن است ایام تابستان امسال ۱۲۵ روستای استان با بحران و کمبود آب مواجه شوند که برای این مهم نیاز است مردم صرفه جویی کنند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر کمبودآب، قطع برق نیز به نگرانی‌ها افزوده و به‌دلیل مشکلات اعتباری امکان تهیه مولدهای برق ممکن نیست بنابراین امسال باید همه مشترکان، آبفا استان را در دسترسی همگان به نعمت آب یاری دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۲۳ نشست برای پایش تنش آبی استان تاکنون تشکیل شده و به صورت هفتگی مشکلات روستاهای مورد نظر بررسی می‌شود.

عرفانی نسب افزود: ۲۵ درصد مشترکان آب استان مرکزی بیش از الگو مصرف دارند و ۵۰ درصد نیز الگو مصرف را رعایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: جذب سرمایه توسط بخش خصوصی برای ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری عملیاتی از برنامه‌های مهم امسال است.

استان مرکزی یک‌هزار و ۱۱۲ روستا دارد که ۸۲۹ روستای آن زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند.

۶۵۸ هزار مشترک آب و ۳۱۱ هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

306003