پرستار قلابی دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری پرستار قلابی خبر داد.
تصویر پرستار قلابی دستگیر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها دیگر وقتی سری به صفحه حوادث روزنامه و خبرگزاری را می زنیم شیوه های کلاهبرداری، تنها منحصر به قتل و اختلاس و اسید پاشی و.... نیست. متاسفانه میبینم هر روز شیوه های کلاهبرداری نیز در حال به روز شدن است.
اگرچه این شیوه ها باید ما را نسبت به اطرافیمانمان هشیار تر کند اما هر بار طعمه های جدید ثابت میکند خواندن صفحه حوادث چندان هم در اگاه کردن افراد جامعه موثر نیست.

این بار طعمه شیوه جدید کلاهبرداری زنان میانسال و ناتوانی هستند که وابستگانشان برای آنها دنبال پرستاری مطمئن می گردند.

ماجرا از انجا شروع می شود که زنی تقریبا میانسال (۴۰ساله) با داشتن دو فرزند ۱۸ و ۱۰ ساله که به گفته خودش بدهکار نزول خواران به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بوده و همسرش نیز به سرکار نمیرفته، مجبور می شود تا به سراغ شغلی برود. او در سایت دیوار به دنبال شغل پرستاری از سالمندان می گردد و سوژه های خود را می یابد. دو روزی را به طور آزمایشی در منزل این سالمندان کار می کند تا اینکه روز سوم با خوراندن قرص خواب آنان را بیهوش و طلاها و اشیا قیمتی آنان را به سرقت برده و پا به فرار می گذاشت.

اظهارات سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت:

رییس پلیس اگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: ۱۸ فروردین امسال مرد جوانی با پلیس تماس گرفت مبنی بر اینکه طلاجات مادرش به سرقت رفته است. او گفت: مادرم سالخورده و قرار بر این شد تا برای او پرستار بگیریم. در یکی از سایت های فضای مجازی آگهی دادیم و چندین نفر با ما تماس گرفتند و درنهایت خانمی برای پرستاری از مادرم به خانه مان آمد. اولین روز کاری پرستار بود که عصر به خانه برگشتم و مشاهده کردم که مادرم بی هوش در خانه افتاده و طلاهایش هم به سرقت برده بودند . پرستار با خوراندن قرص بی هوشی، مادرم را خواب کرده و طلاهایش را سرقت برده بود.

سردار علیرضا لطفی ادامه داد: با شکایت مرد جوان تحقیقات از سوی کاراگاهان پایگاه هشتم پلیس اگاهی پایتخت آغاز شد. بررسی ها نشان می داد پرستار حدود ۲۰۰ میلیون تومان طلا فروخته است.

وی توضیح داد: در ادامه تحقیقات کاراگاهان تیم بعنف پایگاه هشتم پلیس اگاهی پایتخت موفق به شناسایی هویت متهم شدند. پرستار سابقه دار بود؛ که در گذشته نیز به اتهام جرمی به زندان افتاده و پس از ازادی با وثیقه به جرایم خود ادامه داده بود.

سردار علیرضا لطفی بیان کرد: با شناسایی هویت متهم و به دستور بازپرس شعبه ۸ بازپرسی دادسرای امور جنایی پایتخت، این پرستار دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را از سرقت تهیه جهیزیه برای دخترش بیان کرد.

وی توصیه ای به شهروندان کرد و گفت: افراد غریبه را در منزل خود راه ندهید. در صورت نیاز به پرستار و خدمتکار، حتما به شرکت هایی که دارای پرونده و مجوز هستند مراجعه نمایند.

اظهارات متهم ۴۰ ساله خانم:

۴۰ ساله و دارای دو فرزند ۱۸ و ۱۰ ساله و یک همسر بیکار هستم و مشکلات و گرفتاری های مالی داشتم و قصدم این بود تا مشکلاتم را حل نمایم. تصمیم گرفتم که به دنبال شغلی باشم به همین جهت در سایت های فضای مجازی کاری را تحت عنوان پرستار سالمند یافتم.
به منزل آن خانم سالمند رفتم و روز دوم با خوراندن قرض او را بیهوش و با انبردست النگوها ی او را به همراه دیگر طلاها به سرقت بردم و پا به فرار گذاشتم.
اما به شدت پشیمان و نادم هستم و توصیه ام این است که به علت مشکلات مالی به هیچ عنوان دست به سرقت نزنند.

اظهارات شاکی:

سر نماز بودم که پرستار آمد و به من با اصرار چای دم نوش به همراه قرصی داد و گفت اگر آن را بخورم پا دردم مداوا می شود.
بلافاصله قرض را خوردم و به خواب عمیقی فرو رفتم. مدت ۵ ساعت به خواب رفتم که ناگهان بیدار شدم و دیدم که طلاهای من به همراه اشیا قیمتی منزل به سرقت رفته است.

گزارش از ساراپیرانه

انتهای پیام/

305853

مطالب مرتبط