دادستان قزوین:

یش از ۳۰۰ تخلف تبلیغات انتخاباتی در حوزه شوراها جمع‌آوری شد

محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: انتخابات باید مظهر قانونمندی و اخلاق‌مداری باشد و بی تردید اقدامات خلاف قانون و بداخلاقی‌ها، زیبنده دست‌ اندرکاران امر انتخابات، بخصوص کاندیدا و طرفداران آنها در انتخابات شوراها نیست.
تصویر یش از ۳۰۰ تخلف تبلیغات انتخاباتی در حوزه شوراها جمع‌آوری شد

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، وی افزود: بیشترین مسائل و مشکلات انتخاباتی مربوط به ایام تبلیغات است و قوانین این حوزه نیازمند بازنگری است تا در صورت بروز تخلفات، مجازات ها بازدارنده باشد و اگر قوانین حوزه تبلیغات عاری از خلاء باشد، قطعاً برخوردها بازدارندگی لازم را خواهد داشت.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: علیرغم جلسه حضوری با کاندیداها، تذکرات و ارائه آموزش های لازم و اطلاع رسانی از قوانین، متاسفانه از زمان آغاز تبلیغات انتخابات شوراها، برخی کاندیدا با نادیده گرفتن قوانین، فضای عمومی شهر و اماکن خصوصی شهروندان را با تبلیغات ناصحیح آلوده کرده و نازیبایی شهری را به وجود آورده‌اند.

جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین اذعان داشت: با توجه به تخلفات گسترده در حوزه تبلیغات، کمیته امحاء «هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین» فعال شد و طی سه روز گذشته بیش از ۳۰۰ مورد تبلیغات غیرمجاز را در سطح شهر قزوین جمع‌آوری کرد و در مواردی ادوات و خودروهای متخلفان که به تذکرات توجهی نداشته‌اند، توقیف شده است.

قاسمی با اعلام اینکه برای برخی کاندیداها به دلیل اصرار بر تبلیغات غیرمجاز پرونده قضایی تشکیل و احضار شده اند، اذعان داشت: با توجه به آموزش‌هایی که در چند ماه اخیر توسط ستادهای انتخابات و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان به کاندیدا ارائه شده، هیچ گونه عذر و بهانه‌ای پذیرفته و رافع مسئولیت کاندیداها نیست و از آنجایی که تبلیغات غیر مجاز از مصادیق جرائم انتخاباتی است، پیگرد قانونی در انتظار کاندیداهای متخلف است.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: نصب پوستر، بنر، عکس و تراکت روی درختان، تیرهای چراغ برق، پل ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و... اقدامی ناپسند است و جز مخدوش کردن چهره کاندیدا در اذهان عمومی، دستاوردی نخواهد داشت و نامزدها و اعضای ستاد انتخاباتی آنها باید از تبلیغات این چنینی جدداً خودداری کنند و در صورت عدم توجه به این موضوع، باید منتظر برخورد دستگاه قضایی باشند.

وی یادآور شد: بر اساس قوانین، استفاده از اقلام تبلیغاتی با ابعاد بیش از ۷۰*۱۰۰ سانتیمتر صرفاً جهت نصب در محل ستادهای تبلیغاتی بلامانع است و استفاده از آنها در سایر نقاط شهری مصداق تبلیغات غیرمجاز است و توسط کمیته امحاء جمع آوری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کزد: تبلیغات انتخاباتی از صبح روز ۲۷ خرداد ماه ممنوع و برخلاف قوانین است و در صورت مشاهده به دلیل وصف مجرمانه، با متخلفان برخورد قضایی می شود و انتظار این است در بحث برگزاری انتخابات تمامی افراد بر اساس مرّ قانون عمل کنند.

305790